Bygga hundhall, stall och träningsplan?

Sandrahorse99

Trådstartare
Hej!

Vi har lite framtids planer eller projekt på gården 🐶

1.Vi har ett gammalt häst stall m. 7st boxar, ganska stor sadelkammare, 1st spolspilta, en vanlig spilta. Inte ett jätte stort stall men ändå lite större. Planen är att göra om det till hundstall, med kanske 7-9st "hundboxar" istället beroende på hur många som får plats med måtten och vad reglerna säger.

x Vad finns det för olika underlag man kan ha i inomhus boxar?
x Använda hundgårds galler eller annat?
x Annat bra att ha eller ett måste i ett hundstall
x Inrednings tips

Gärna bilder om ni skulle ha :)

2. Ett annat projekt är inomhus hall, det är en del som sitter i hop med stallet kanske en 15x20m stort?
Just nu är det grus som underlag, och på ena sidan är det dels ganska öppet så det måste sättas mer vägg och en dörr istället.

x Vad finns det för olika underlag som är stöd dämpande, ska passa allt ifrån lydnad, skydd, agility.
x Inredningstips? Bilder :bump:


3. Tidigare ridbana med någon form av grus. Som nu mera börjar växa igen.

x Vad för staket runt om skulle vara billigt, snyggt och effektivt (inte lägre än 110cm)
x Utomhus underlag?
x Något annat som bör finnas till en tränings plan?
 
@Sandrahorse99


2. Ett annat projekt är inomhus hall, det är en del som sitter i hop med stallet kanske en 15x20m stort?
Just nu är det grus som underlag, och på ena sidan är det dels ganska öppet så det måste sättas mer vägg och en dörr istället.

x Vad finns det för olika underlag som är stöd dämpande, ska passa allt ifrån lydnad, skydd, agility.
x Inredningstips? Bilder :bump:


Konstgräs med eller utan fyllning med sviktpadd under. Jag själv är inte förtjust i konstgräs utan istället agilitymatting. Men det råder ganska delade meningar, en del ogillar matting för att hunden får för bra fäste. Medan min hund går bäst på matting och halkar massor på konstgräs. Jag kör agility. Skulle tro att du får gjuta platta för att få underlaget jämt.

3. Tidigare ridbana med någon form av grus. Som nu mera börjar växa igen.

x Vad för staket runt om skulle vara billigt, snyggt och effektivt (inte lägre än 110cm)
x Utomhus underlag?
x Något annat som bör finnas till en tränings plan?

Grus skulle jag säga fungerar bra. Inte harva för djupt och se till att underlaget är av sådant att det blir lagom tungt. Jag gillar fibersand.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 331
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag började rida Tant, stod hon på stall O. Det var nära mig, fanns litet ridhus (20*40m) och STOR paddock (40*70m, typ). Dock var...
Svar
12
· Visningar
2 596
Senast: Alexandra_W
·
Anläggning Jag behöver hjälp att tänka! Vi flyttade till en liten hästgård i början av året. Det befintliga stallet är litet(!!) och gammalt...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
25 009
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Står idag på ett ställe med bra stort ridhus, dock mycket bokat och ofta med ett par timmars framförhållning. Ok men något små boxar...
Svar
9
· Visningar
1 287
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp