Bukefalos 28 år!

bygga muskler

C

cia-123

Hej!

Hur gör ni för att bygga upp musklerna på hästen på bästa sätt?

Hur ofta och länge skall hästen ridas i början?
 
Sv: bygga muskler

Mitt fullblod klättrar jag med ca 3 gånger i veckan i värmlands skogar. Har fått en lite större bak samtidigt som hon blivit lite större vid bogen. Antingen följer jag stigarna elr så går jag från stigarna.
 
Sv: bygga muskler

Om det gäller den hästen du frågade om i en annan tråd, så tycker jag inte att du bör rida den alls just nu.
Se till att fodra upp den och jobba den för hand istället tills den klarar av att bära en ryttare på ryggen.
Jag bygger muskler på mina med tung träning, och mycket vila.. Jag tränar aldrig mina hästar varje dag, max varannan dag. På vintern är det ju perfekt då man kan pulsa i snön.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: Lager
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 456
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
694
Senast: Anna-KarinO
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
969
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp