Bygga nytt - färg

Fillifjonkan

Trådstartare
Förhoppningsvis blir det nybygge av stall här hemma nu i sommar. Det vi vill ha är ett betongstall. Nu får vi ju den lyxen att kunna bestämma själva både utvändig och invändig färg.

Två bostadshus är röda med vita knutar, ett bostadshus är grönt och alla andra byggnader ( snickarbua, hönshus osv) är mörkbruna. Jag är själv väldigt svag för vitt så min tanke är att ha stallet vitputsat och då delen mot nocken kommer att bli trä eller plåt fasad funderar jag på att ha det i rött eller brunt för att matcha övriga byggnader. Runt de rektangulära fönstren tänkte jag jag måla båge ovanför fönstren så man får intryck av att de är rundade. Ytterdörren ska även den vara i rött eller brunt. Andra förslag?

Stallet blir litet, endast 3 boxar (1 på 13 kvm och 2 på 10 kvm), sadelkammare på 4.5 kvm, spolspilta och litet utrymme för skottkärra osv. Även inredningen såsom boxar och sadelkammare kommer att muras upp och då sadelkammaren kommer att bli väldigt liten och inte ha några fönster så blir det helvitt därinne ( förhoppningsvis med en kristallkrona som lampa....:p). Invändigt tror jag att jag satsar på grått nertill i boxarna och resterande i vitt och även där ta upp färgen på de andra byggnaderna i antingen på sadelkammar dörren och boxdörrarna i antingen rött eller mörkbrunt.

Har ni några andra förslag på hur jag kan göra? Bifoga gärna bilder på ert stall och hur ni har löst förvaringen i små sadelkammare. Andra tips emottages med glädje!!!!!!
 
Sv: Bygga nytt - färg

Invändigt i stall tycker jag antingen mörkgrått nedtill, vitt upptill eller mörkbrunt nedtill och vitt upptill är snyggast.
Klokt är att välja färger nedtill iaf som inte ser smutsiga ut på en gång



Utsidan är jag otroligt svag för vitputsat nedtill och rött upptill.
 
Senast ändrad:
Sv: Bygga nytt - färg

ja det var mörkgrått jag hade tänkt mig eller om man nu ska köra supermatchande och jag ska välja samma tema som ute så kanske mörkbrunt nertill och mörkbruna dörrar eller mörkrött nertill med mörkröda dörrar?
 
Sv: Bygga nytt - färg

Vitt nedtill och rött upptill röstar jag på :)

Invändigt så tycker jag mörkrött nedtill med mörkröda dörrar låter jättefint! Alltid kul om man får in lite färg i stallet!
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 329
Senast: Ajda
·
Anläggning Ja det är ju fasen vad velig man kan vara. Håller på att bygga ett litet stall på 50 m2. Ingång genom stor skjutport belägen åt vänster...
Svar
17
· Visningar
2 472
Senast: Buck
·
Anläggning Jag behöver hjälp att tänka! Vi flyttade till en liten hästgård i början av året. Det befintliga stallet är litet(!!) och gammalt...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
25 009
Senast: Buck
·
Anläggning Hej, Vi ska flytta till en gård i november, verkligen min drömgård som vi får hyra på obegränsad tid av min sambos chef till ett bra...
Svar
10
· Visningar
2 020
Senast: rebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp