Bygga paddock, hjälp!

P

Peno

Jag bor i södra Skåne och vill bygga paddock så fort som möjligt.

Har fått en offert på c:a 250 000 kr för en bana på 50*20 meter.
Där ingår schaktning, dräneringsrör, grus runt dränering, markduk, 1 dm stenmjöl, 1 dm ridyta. Allt jobb ingår alltså i ovanstående summa.

Har också fått offert på paddex hittransporterad. Skulle kosta 97 500. Men där måste arbetet också göras.

Jag känner mig väldigt kluven och tycker det blir så väldigt mycket pengar. Tanken var att lägga c:a 100 000 kr, vilket jag tycker är en ganska bra slant. Det är ju ingen proffsbana jag behöver, utan jag har två hästar som jag tränar dressyr med och hoppar någon enstaka gång.

Någon annan i södra Skåne som kan ge mig råd?? :confused:
 
Sv: Bygga paddock, hjälp!

Jag har precis fått gjort en paddock. Med dränering, duk och bärlager samt 10 cm grus.
Så långt betalade vi 50 000 kr.

Men... sedan började eländet, suck. Det visade sig vara en simbana, inte ridbana... Så banan har måst grävas upp och dräneras om, men det har nog ändå inte blivit riktigt bra. Måste ev grävas upp på nytt.

och vad allt detta extra-arbete kommer att kosta vet jag inte...
 
Sv: Bygga paddock, hjälp!

Håller med, det låter dyrt. Har du bett om kostnadsförslag från flera firmor?
Kolla den tråd som är igång angående vilken ridbanestorlek som är bäst (20x40 eller 20x60)där finns några kostnadsförslag som den trådskaparen fått.
 

Liknande trådar

Anläggning Hejsan! Behöver hjälp med olika förslag på topplager och vad jag ska välja. Vi byggde en paddock för ett år sedan och gjort den...
Svar
7
· Visningar
1 932
Senast: Unafraid
·
Anläggning Har äntligen fått offert på paddocken och hjälp, hade räknat med max 150000, men det slutar på 250000! Inga lyxmaterial som paddex utan...
2
Svar
30
· Visningar
4 974
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varför finns Israel?
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp