Bygga ridhus?!

B

**BORTTAGEN**

HJÄLP! Är det någon som vet ungefär vad det kostar att bygga ett ridhus om man bygger med måtten 20*40 meter samt enklast tänkbara standard? Egna erfarenheter? Vilka kostnadsposter är det som uppkommer? Något särskilt man bör tänka på?
:confused:
 
Beror lite på var du bor och vad du har för möjlighet att göra själv. Runt miljonen får du räkna med att det kostar att anlägga ett enkelt ridhus utan "krusiduller" om du inte kan göra det mesta själv. Dyrast är markarbetet samt belysningen om du har möjlighet att ta egen skog etzc till själva byggnaden. Köper du byggnaden är den naturligtvis en stor kostnad också!
 
det var inte så dyrt. får man ett väldigt dåligt ridhus då eller är det helt okej?
 

Liknande trådar

Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 215
Senast: skogaliten
·
Hundträning Den lilla lokala brukshundklubben har ett tält för "inomhus"träning vintertid på önskelistan, men det har mest varit en dröm och aldrig...
Svar
15
· Visningar
1 299
Senast: AraSlei
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 446
Senast: Fiorano
·
Hemmet Jag väljer att posta det här under ett nytt nick då jag inte är särskilt anonym och inte vill att det ska börja gå rykten om att jag...
Svar
15
· Visningar
2 071
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp