Bygga "säng" till utomhus

Tilly_85

Trådstartare
Vi har en gammal övermadrass som inte passar då vi köpt ny säng. Fick en idé om att vi kanske kunde använda den ute i trädgården och ha en vilohörna, där man kan ta en liten blund eller ligga å läsa.

Tänkte såhär, ha pallkragar och nån plankor under, så att det kommer upp lite, sedan ha övermadrassen också några större liggdynor på det. Kan det funka, man kanske man kan sy in övermadrassen i något vattentålig tyg så den kan ligga ute? Finns det sånt tyg som säljs/meter? Bifogar en bild jag hittade på Google som liknar lite det jag ser för mig. Svårt om jag skulle välja hemmet/trädgård, blev prefix trädgård då jag tänkte det är ju till utomhus ^^

Hoppas nån har nått bra tips :)

Utesäng 2.jpg
 
Det tror jag inte blir svårt alls. Vattenavstötande tyg finns det ju i metervara. För att vara på den säkra sidan kan ni ju i värsta fall även skaffa en presenning från t.ex Biltema att drapera över hela sängen innan regn.
 
Vi har en gammal övermadrass som inte passar då vi köpt ny säng. Fick en idé om att vi kanske kunde använda den ute i trädgården och ha en vilohörna, där man kan ta en liten blund eller ligga å läsa.

Tänkte såhär, ha pallkragar och nån plankor under, så att det kommer upp lite, sedan ha övermadrassen också några större liggdynor på det. Kan det funka, man kanske man kan sy in övermadrassen i något vattentålig tyg så den kan ligga ute? Finns det sånt tyg som säljs/meter? Bifogar en bild jag hittade på Google som liknar lite det jag ser för mig. Svårt om jag skulle välja hemmet/trädgård, blev prefix trädgård då jag tänkte det är ju till utomhus ^^

Hoppas nån har nått bra tips :)

Visa bifogad fil 68538
Gud så mysigt! läser noga
 
Låter ju jättemysigt! :love:

Ett par idéer på rak arm är väl att ha en ordentlig dynbox inbyggd tex i fotändan så att man slipper släpa dynor fram och tillbaka. Samt att man kanske vill överväga någon form av sänghimmel eller tak? sådär som man ser på bilder fån paradisstränder (bild från google) Där man antingen bygger in något lite ordentligare fast tak för att skydda mot även väta, eller har möjlighet att hänga upp tyg eller myggnät för att skydda mot sol eller insekter.
1619439623445.png
 
Det tror jag inte blir svårt alls. Vattenavstötande tyg finns det ju i metervara. För att vara på den säkra sidan kan ni ju i värsta fall även skaffa en presenning från t.ex Biltema att drapera över hela sängen innan regn.
Åh, presenning var smart 👍 det har vi säkert en nånstans i gömmorna ^^ ska söka på vattenavstötande tyger, jag vet inte hur lätt d blir ändå om jag hittar tyg. Sist jag sydde var väl på syslöjden för sisådär 25 år sen 😅 kanske jag kan få hjälp av svärmor på den delen 🤞
 
Låter ju jättemysigt! :love:

Ett par idéer på rak arm är väl att ha en ordentlig dynbox inbyggd tex i fotändan så att man slipper släpa dynor fram och tillbaka. Samt att man kanske vill överväga någon form av sänghimmel eller tak? sådär som man ser på bilder fån paradisstränder (bild från google) Där man antingen bygger in något lite ordentligare fast tak för att skydda mot även väta, eller har möjlighet att hänga upp tyg eller myggnät för att skydda mot sol eller insekter.
Visa bifogad fil 68541

Oj, det var väldigt snyggt, nästan för fint för vårt lilla kråkslott 😅 hade varit väldigt skönt att ha nått för insekter som skyddar. Hatar känslan av att nått kryper på en när man ligger å slumrar 😬 bra ide med sånt ramverk lr vad man ska kalla det, kanske man kan börja smått och utveckla med tyg runt senare 👌
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 842
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
786
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 050
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp