Bygga staket med igelkott på tomten

Londons

Trådstartare
Vi har igelkott(ar) under altanen, och ska nu bygga ett rejält staket runt hela tomten och även näta inne i häcken. Hur stort hål behöver egentligen en igelkott, och hur många? Vill inte råka bygga in den. Vet inte hur stor den är eller hur många vi har, men har haft parningsdans något år och har även haft en mamma med ungar.

Behöver hålla inne en mellanstor hund som gillar att gräva (tänker därför att det inte går att lämna en glipa längs hela staketet ), och vill hålla ute mindre hundar och katter som bor i grannskapet och ofta är på vift.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 281
Senast: Calmiche
·
Hundträning Jag har en notoriskt människohoppande 15-månaders labrador - och jag känner en viss hopplöshet kring det. Är hon runt andra människor än...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 134
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 997
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp