Bygga stall (Boxar)

P

Panikie

Hej

Nu är det dags att bygga nya boxar, har inte riktigt bestämt mig ännu hur många det ska vara, men minst 2 st och som mest 10 st.

Är det någon som har pris erfarenheter från likande? byggt nytt stall/eller nya boxar, eller kanke renoverat det gamla man har.

Är det billigast att köpa virket och bygga boxarna själv? eller är det mer lönsamt att köpa färdiga kompleta boxar som man monterar?

Ge mig gärna tips och idér samt priser och vart man kan hitta stallinredning.

/ Panikie:)
 
Sv: Bygga stall (Boxar)

är det ingen som vet? är ju också nyfiken :D
 
Sv: Bygga stall (Boxar)

Som grund regel kan man säga att ju mer man kan göra själv ju billigare blir det. OM man vet vad man gör så att det blir rätt från början. Vet man inte det så blir det troligen både billigare och enklare att köpa färdigt.

Vilka material som blir billigast beror helt på var man bor i landet och vilka kontakter man har. Jag ska själv bygga nytt stall som blivit ett år försenat och under det året har vi hittat helt andra material än vad som var tänkt från början. Så istället för plåt fasad blir det t ex helt byggt i trä för vi har hittat en leverantör som är väldigt billig.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 219
Senast: skogaliten
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 573
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 288
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 944
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp