Bygga stall

C

Cinzano

Drömmen är att ha mina pållar hemma! Nu skulle jag vilja ha era kloka erfarenheter om att bygga stall. Kostnader både vid bygge och drift (foder,el strö, stängsel mm) Marken har jag det är bara stallet som fattas.

Hade tänkt mig ett litet stall med 2-3 boxar, vattenspilta, liten sadelkammare samt loft! Har ni tips o råd om att bygga så ge dom till mig. snälla! ps vi gör allt jobb själva!
 
Vi har nyligen byggt stall med 3 boxar och sadelkammare, byggnaden hyser också verktygsbod, carport (hö-port ;) ), loft och blivande eventuellt gästrum. Har fixat allt själva, utom att gräva + gjuta grunden.

Rekommenderar starkt boken "Att Bygga Häststall" av Ventorp/ Michanek som SLU givit ut. Kostade då vi köpte den knappt 300,- hem i brevlådan och är oerhört nyttig och inspirerande läsning. Mått, ventilation, materialval, planering av utrymme - de har idéer och synpunkter om det mesta.
 
Vad anser ni om uteboxar? fungerar det i kyliga småland med vatten osv... ni med uteboxar får gärna berätta
 

Liknande trådar

Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 687
Senast: Blyger
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 567
Senast: Ajda
·
Anläggning Om ni fick drömma helt fritt, hur skulle ni vilja ha det i stallet för att spara tid, underlätta och göra det smidigt för er själva...
2
Svar
25
· Visningar
2 668
Senast: Snubbelfot
·
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att skaffa häst och planerar lite inför det. Men jag behöver få svar på lite frågor. Jag har nämligen tänkt att bygga...
2
Svar
21
· Visningar
2 548
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp