Bukefalos 28 år!

bygga upp muskler

F

_Fussy_

Jag har ett litet varmblods sto ..å jag undrar om någon har några bra övningar elr arbetspass som man kan göra för att få upp musklerna på henne ?
 
Sv: bygga upp muskler

oj,det finns ju massa knep:P Det är ju lite olika från häst till häst också hur lätt de bygger muskler,men vill man uppnå ridhästmuskler på travarna så är det ju det gamla vanliga som gäller:) Backträning,långa skritturer,dressyrövningar m.m. Så gjorde jag på min travare iallafall och det funkade finemang:) Vet inte nu om din kommer direkt från banan men gör den det så får man inte gå för fort fram heller eftersom det är helt andra typer av muskler som ska byggas upp i ridningen jämfört med travet:)
 
Sv: bygga upp muskler

Om du söker så hittar du massor med trådar med bra tips:)
 
Sv: bygga upp muskler

Ut i skogen med er! :D
Klättra i backar!

Kanon att bygga muskler, och de flesta får en bättre framåtbjudning när de kommer ut i skogen!
 
Sv: bygga upp muskler

:) Om man ställer upp sockerbitar med bommar på i hagen så att hästen måste gå över dem tränas magmusklerna väldigt bra. Funkade iaf på min polle och grannens hästar.;)
 
Sv: bygga upp muskler

Håller med föregående. Ut och klättra i skogen, trava cavaletti osv .. Funkat alldeles utmärkt på min häst med detta.
 

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 456
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: Lager
·
Ridning ja märkte för ett litet tag sen att min häst kastar med huvudet vid trav. (vilar nu). hon har sett pigg å fräsch/ren ut annars å även...
2
Svar
22
· Visningar
1 943
Senast: Tossa90
·
Träning För ungefär tre veckor sedan sträckte min häst sitt vänstra bakben då den ramlade påväg från hagen. Han är inte halt längre men jag...
Svar
1
· Visningar
559
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp