Bukefalos 28 år!

Bygga Vindskydd

T

tengil

Är det någon som har byggt vindskydd till sina hästar? Till en lösdrift. Jag undrar om någon vet ca kostnaden eller har några ritningar. Vindskyddet ska vara till 3 hästar :) Jättetacksam för svar!:D
 
Sv: Bygga Vindskydd

Vad är det ni har till tak ? En presenning som är väldigt spänd ?

HUr funkar det med blötsnön ?
Rasar den av eller böjer sig taket ?
 
Sv: Bygga Vindskydd

Jag har inte koll på kostnaden men smällde upp ett själv på en dag med varor från Byggmax. Stolp, ankare, reglar, plyfa, plast- och plåttak för ökat ljusinsläpp. Var poppis och väldigt funktionellt åt hästarna. Köpte kortaste stolpen så höjden var laglig och ökade med 0.5 m på högsta så det blev ett bra lut för snön. Fick hjälp att få upp plåt och med tanke på blåsten så är det ett under att jag inte seglade iväg a la flygande matta när jag satt på taket och skruvade fast plåtarna. :rofl:

Ritningen fanns i mitt huvud. :D

Hade jag inte flyttat hade jag byggt ut ligghallen i höstas, men stallet var inte lagligt map takhöjden och uppstallning av de stora funkar bra men småskitarna går fortfarande på lösdrift.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 335
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 976
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 648
Senast: Lobelia
·
Anläggning Det kan eventuellt bli aktuellt att försöka ordna en enklare lösdrift på befintlig anläggning. Det skulle handla om att i en redan...
Svar
11
· Visningar
1 432
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp