Wysiwyg

Trådstartare
Hur får man bort byggdamm från väggar? Torka med en våt trasa? Tycker byggdammet på typ dörrar etc bara gnuggas ut av det och jag dör om mina nya tapeter blir missfärgade av att jag klantar mig med städningen. Hur får jag bort byggdammet från väggarna på bästa sätt? Jag tänkte typ vatten, såpa och microfiberduk men som sagt, det är viktigt för mig att tapeterna inte blir förstörda.
 
Tänker också torrt, vi har kört med sånn modern golvmopp med torr "trasa" och tatt på väggarna när vi renoverat. Går snabbt och verkar som det funkat, jag är allergisk och har inte reagerat något särskilt efter den typen av städning iaf ☺️
 
Dammsugare och/eller torr microfiber mopp/trasa. Blanda inte in vätska såvida det inte är kakel som ska göras rent.
 
microfibermopp är det bästa mot byggdamm
När vårat hus var färdigbyggt så fanns det byggdamm överallt men då körde vi med microfibermoppar, torra sådana på alla väggar,tak och golv och fick bort i princip allt
Dammsugaren blir inte glad om den får i sig sådant fint damm
 
microfibermopp är det bästa mot byggdamm
När vårat hus var färdigbyggt så fanns det byggdamm överallt men då körde vi med microfibermoppar, torra sådana på alla väggar,tak och golv och fick bort i princip allt
Dammsugaren blir inte glad om den får i sig sådant fint damm

Bra poäng där på slutet. Det är nog mest tur att vår ändå överlevt de typ fyra år som vi bott granne med en arbetsplats...
 
Instämmer i dammsugare med borstmunstycke, men då ska det vara en grovdammsugare om du vill vara säker på att den klarar att hantera typ slipdamm (vi har, tidigare nämnt i någon renoveringstråd, bredspacklat en hel del sen vi köpte vår lägenhet)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: Hellhound
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: Wille
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 083
Senast: Skjøldur
·
Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp