Bukefalos 28 år!

Bygghandel

fejko

Trådstartare
Vilken bygghandel är bäst? Ska köpa presentkort till en kollega som bygger om. Funderar på Bauhaus eller K-Rauta.
 
Jag hade blivit missnöjd med bägge eftersom de ligger en bit bort.
Hade velat ha på jem & fix eller k bygg.
Så välj den som är närmast 😊
 
Vilken bygghandel är bäst? Ska köpa presentkort till en kollega som bygger om. Funderar på Bauhaus eller K-Rauta.
Den som är närmast, men om jag ska in till närmsta större stad där det finns fler att välja på så väljer jag helst inte Bauhaus-butiken som ligger där. Det tar alltid fem gånger längre tid än jag tänkt, det tar en evighet att hitta någon att få hjälp från (vilket kan krävas eftersom de ibland själva har svårt att hitta produkterna/produkterna finns inte där det står att de ska finnas) etc. Det positiva med Bauhaus är att jag kan ta med hunden in, så jag har något att göra medan jag väntar ;)
 
Gäller det VVS är faktiskt Hornbach svårslaget, t o m i konkurrens med proffsbutikerna (Dahls, Ahlsell etc). Även i andra fall väljer jag helst Hornbach (hos oss ligger de bredvid varandra) även om jag gärna beställer virke på Optimera eftersom jag inte orkar stå och sortera för att få rakt.

Annars har Hornbach ett väldigt brett sortiment, inte helt utan djup. Jag hittar oftast vad jag kom dit för. Tycke och smak styr ju t ex vilka badrumsmöbler en väljer, men det är en annan fråga...
 
Gäller det VVS är faktiskt Hornbach svårslaget, t o m i konkurrens med proffsbutikerna (Dahls, Ahlsell etc). Även i andra fall väljer jag helst Hornbach (hos oss ligger de bredvid varandra) även om jag gärna beställer virke på Optimera eftersom jag inte orkar stå och sortera för att få rakt.

Annars har Hornbach ett väldigt brett sortiment, inte helt utan djup. Jag hittar oftast vad jag kom dit för. Tycke och smak styr ju t ex vilka badrumsmöbler en väljer, men det är en annan fråga...

Jag har bara beställt från Hornbach online eftersom jag inte har någon i närheten men är väldigt imponerad av deras utbud. Att jag beställde de saker jag gjorde var också för att de var billigare än andra affärer även inkl porto.
 
Beror ju på vad man ska ha.
Vad bygger han om?
För virke och en del annat material etc gillar vi K-bygg.
Bauhaus funkar. Hornbach har bra priser och brett sortiment men vi har lite långt till närmaste.
K-rauta hade jag skippat tror jag, de känns lite begränsade.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Har fått ett GoGiftpresentkort som jag skulle vilja använda på Zalando, men jag hittar bara hur man köper/löser in deras presentkort...
Svar
5
· Visningar
458
Samhälle Jag jobbar i en liten stad och frågade mina kollegor var jag kunde köpa sand för halkbekämpning, alltså hem till min gård. Alla sa att...
Svar
4
· Visningar
820
Senast: MiaMia
·
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
337
Senast: Tokyo
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 452
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp