bygglov och arende ..???

zazza girl

Trådstartare
kanske ha haft en sån här tråd innan , men kommer inte ihåg det i så fall.... :)

det är så här att jag och min sambo bor i ett litet samhälle , är ca 20 hus här .. och finns två häst gårdar på vägen ner till vårat hus ...

men nu till min fråga . det är så här att vi äger en äng , och ha funderat på att bygga ett litet stall på den , tre ute boxar ..

men kan man få bygglov för de ,tror ni???
vad kosta ett bygglov ungefär ???

det är tre grannar runt ängen , två utav grannarna är det lugnt med , dom bryr sig inte ...

och sen finns det entill äng som ligger nästan brevid våran som jag ska kolla fall vi få arrendera i så fall och den är på ca 2 hk, så nu till frågan där , vad kan den kosta om året om ägaren få behålla bidraget???

tänkte på en sak till, måste man regga om huset till hästgård eller något sånt , för att få ha hästar på tomten .. ?? och vad gör man det och vad kan de gå på??

hoppas på svar och är tacksam för hjälp.. :)
 
Sv: bygglov och arende ..???

Om du behöver bygglov beror på om fastigheten ligger inom planerat område om den är taxerad som lantbruk.
Om du behöver det så beror det nog mest på vad grannarna säger om du får det eller inte och hur långt det är till tomtgränsen.
Kostnaden kan nog variera från kommun till kommun så det bästa är att du tar kontakt med din kommun och hör vad som gäller just för er fastighet.

Att arrendera mark och ändå låta ägaren få bidragen, det går inte om man ska vara noga och följa reglerna. För då är det brukaren av marken som kan söka bidrag. Själv betar mina djur mark till grannen helt gratis för att hans djur inte hinner med att göra det. Grannen får bidraget men står för allt underhåll och staket så mina djur bara kommer in och äter.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 308
Senast: Freazer
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 362
Senast: Habina
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 804
Senast: shia
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 767
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp