Byta batteri på robotdammsugare?

Soapbubble

Trådstartare
Vi har en robotdammsugare ifrån neato som snart är 4 år och som har börja krångla. När man vill dammsuga så är den alltid nästan urladdad och så får man ”starta” om och starta laddning. Tror ni det är meningsfullt att byta batteri eller är det bättre köpa nytt?
 
Vi har en robotdammsugare ifrån neato som snart är 4 år och som har börja krångla. När man vill dammsuga så är den alltid nästan urladdad och så får man ”starta” om och starta laddning. Tror ni det är meningsfullt att byta batteri eller är det bättre köpa nytt?
Vi har ganska nyligen köpt nytt batteri till vår Roomba med många år på nacken. Den fungerar jättebra förutom. Miljömässigt är det bättre att reparera än att köpa nytt.
 
Vi har en robotdammsugare ifrån neato som snart är 4 år och som har börja krångla. När man vill dammsuga så är den alltid nästan urladdad och så får man ”starta” om och starta laddning. Tror ni det är meningsfullt att byta batteri eller är det bättre köpa nytt?
Jag har bytt när batterierna blivit dåliga. Väldigt enkelt och sen tuffar den på några år till.
Ser ingen anledning till att byta ut hela dammsugaren för att batterierna är slut?
 
Vi har en robotdammsugare ifrån neato som snart är 4 år och som har börja krångla. När man vill dammsuga så är den alltid nästan urladdad och så får man ”starta” om och starta laddning. Tror ni det är meningsfullt att byta batteri eller är det bättre köpa nytt?
Vi har bytt batteri på vår Neato minst en gång. Funkar bra. Bättre än att lockas av slit-och-släng.
 
Vi har en robotdammsugare ifrån neato som snart är 4 år och som har börja krångla. När man vill dammsuga så är den alltid nästan urladdad och så får man ”starta” om och starta laddning. Tror ni det är meningsfullt att byta batteri eller är det bättre köpa nytt?
Men är den verkligen i behov av laddning eller får den bara för sig det? Vår har några år på nacken också och började plötsligt strula och behövde ladda nästan direkt efter att den hade börjat. En riktigt omstart med brytaren som sitter innanför skräpuppsamlaren löste dock problemet direkt. Inte så märkligt egentligen då den aldrig fått ngn omstart på alla år. Men det har ni kanske gjort?
 
Men är den verkligen i behov av laddning eller får den bara för sig det? Vår har några år på nacken också och började plötsligt strula och behövde ladda nästan direkt efter att den hade börjat. En riktigt omstart med brytaren som sitter innanför skräpuppsamlaren löste dock problemet direkt. Inte så märkligt egentligen då den aldrig fått ngn omstart på alla år. Men det har ni kanske gjort?
När man vill dammsuga, säger den att man ska föra brytaren nedåt. Då gör jag det och sen är den urladdad och behöver stå och ladda en stund innan den kan köra. Nu har ett nytt problem tillkommit. Den säger att man ska rengöra borsten och jag rengör och rengör men den är aldrig nöjd. Så igår fick jag ta fram den vanliga dammsugaren för första gången på ca fyra år.

Ni som har bytt batteri, var har ni köpt nya batterier? Jag googlat lite men blir inte riktigt klok om det är orginalbatterier som säljs eller fulbatterier.
 
Vt ni hur länger er dammsugare går innan den vill ha laddning?
Har en gammal (8?år) Roomba Pet som numera ofta vill bli laddad.
Nu sist satte jag på timern när jag startade den och var hemma hela tiden. Kollade tiden när den stannade och begärde laddning och då hade den gått ganska precis 30 minuter.
Den går heller inte tillbaka självmant till laddaren numera.

Vad behövs?
 
Vt ni hur länger er dammsugare går innan den vill ha laddning?
Har en gammal (8?år) Roomba Pet som numera ofta vill bli laddad.
Nu sist satte jag på timern när jag startade den och var hemma hela tiden. Kollade tiden när den stannade och begärde laddning och då hade den gått ganska precis 30 minuter.
Den går heller inte tillbaka självmant till laddaren numera.

Vad behövs?

En präst! Djävulen har tagit den i besittning!
Nä, men det kan ju vara så att batteriet blir lite oberäkneligt för maskinen att räkna med och tar slut fortare än vad de är programmerade att hantera. Så från signal för laddning till laddning kan ju spänningen dö rätt fort så den inte hinner tillbaka.
 
Vi köpte nya batterier på Netonnet och rengjorde borsten ordentligt ifrån alla långa hår. Nu är den som ny igen!
Min 8-åring började strula lite nyligen. Den ville att jag skulle stänga luckan. Den var givetvis stängd.
Då var det sensorn som klickade lite. Försökte med att göra rent, tänkte att det var det kanske? Men det var det inte. Det var nog plasten som har nötts lite genom åren. Satte på en dubbel silvertejp på locket, där sensorn känner av, så nu går den för fullt igen.
Har bytt batteri 3 gånger, den går nästan varje dag.
Byter borsten (gummi/borst-varianten) samtidigt. Gummit blir inte lika effektivt efter ett par år.
Filtret byter jag 2ggr/mån och kör dom i maskin. Kanske man inte ska göra, men det funkar fint.
Sidoborsten byter jag 1-2 gånger om året. Ser jag till att hålla den hårfri, håller den hur länge som helst. Men det sliter på den när det blir hår i, som deformerar den lite.
Du har hur många år som helst framför dig med din Neato. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 310
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 351
Senast: sjoberga
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 859
Senast: kolblakkur
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 024
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp