Byta filformat på film?

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

Galadriel

Jag har en Olympus digitalkamera som det går att filma små snuttar med.
När jag tankar över filmerna till datorn så hamnar de i QuickTime Movie-format (.mov)
Jag skulle vilja kunna redigara mina små snuttar, och "sätta ihop" dem, lämpligtvis med Windows Movie Maker, eftersom vi har det i datorn. WMM säger dock att "The file C:\Documents and Settings\Blaha\Desktop\filmen.mov is not a supported file type, and it cannot be imported into Windows Movie Maker."
Så hur gör jag min .mov fil till en annan filtyp, tex mpeg. eller .avi?

/Josefin
 
Sv: Byta filformat på film?

Jag har samma problem, har nu löst det genom att jag hittade ett gratisprogram på en gammal datatidningscd.
Sökte på google nu och fick bla upp denna länk, har inte hunnit testa den än...
http://www.radgametools.com/bnkdown.htm

Har testat att göra om till .avi, med programmet jag länkade till, nu och det funkade bra!
 
Senast ändrad:
Sv: Byta filformat på film?

Tack, det fungerade utmärkt! Men oj, så stora .mov-filerna blev när jag konverterade dem till .avi!
 
Sv: Byta filformat på film?

Galadriel skrev:
Tack, det fungerade utmärkt! Men oj, så stora .mov-filerna blev när jag konverterade dem till .avi!

Hur gjorde du??? jag har samma problem men fattar nada när jag kommer in på den länken som zaga gav dig :cry:
 
Sv: Byta filformat på film?

Jag laddade hem första programmet som fanns på sidan jag länkade till (den som heter The RAD Video Tools [1.2 MB]) och installerade det.
Sen öppnade jag programmet, valde en (eller flera filmer) och sen 'convert a file' och på nästa skärm 'convert'.
 
Sv: Byta filformat på film?

Jo, det blev dom visst (nu när jag kollade hur stora dom blev).
På min gjorde den också så att den satte ihop fyra småfilmer (som hörde ihop) fastän jag svarade att den inte skulle göra det.
.avi-filen blev ca 10ggr så stor som .mov-filerna, men man kanske kan sänka kvaliten någonstans så att de blir mindre, eller så är det bara så att avi-filer är större än mov...
 
Sv: Byta filformat på film?

Zaga skrev:
Jag laddade hem första programmet som fanns på sidan jag länkade till (den som heter The RAD Video Tools [1.2 MB]) och installerade det.
Sen öppnade jag programmet, valde en (eller flera filmer) och sen 'convert a file' och på nästa skärm 'convert'.

Jag laddade ner det :D och gick in under mina dokument & mina videofilmer och ser dom när jag går in där men när jag ska hämta dom i programmet så finns dom inte där :confused:
Vad är det för fel????
 
Senast ändrad:
Sv: Byta filformat på film?

mysko skrev:
Jag laddade ner det :D och gick in under mina dokument & mina videofilmer och ser dom när jag går in där men när jag ska hämta dom i programmet så finns dom inte där :confused:
Vad är det för fel????

Jag märkte nu att mina filmer går inte att öpnna eftersom datorn inte hittar filerna,, vart har dom tagit vägen :cry: :cry: mina filmer är borta men ligger där ändå :mad:
 
Sv: Byta filformat på film?

Jag behöver oxå hjälp med att ändra filformatet, så jag kan ladda upp min fiml på internett, Snälla, HJÄLP!!!!
 
Sv: Byta filformat på film?

Problemet är att ni sparar som avi med förlustfri komprimering. Använd något bättre program, som är anpassat för att hantera sådant. Exempelvis VirtualDub med XviD-codec och AviSynth för att kunna läsa in mov-filerna. Eller se denna tråden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Har några filmsnuttar på telefonen som jag skulle vilja redigera med windows movie maker, men dom går inte att öppna. det står: Det...
Svar
6
· Visningar
2 795
Senast: MinIan
·
M
IT & mobiler Har laddat över en film från mobilen till datorn, men jag kan inte öppna den. Får då ett felmeddelande som lyder: Det går inte att...
Svar
2
· Visningar
1 319
Senast: hvala
·
IT & mobiler tog några videosnuttar idag med kameran, då jag satte in dem på datorn så kunde man inte se dem för de var i fel format.. nåå har två...
Svar
7
· Visningar
1 032
Senast: Baka_kun
·
IT & mobiler Det går inte att spara min färdiga film som jag gjort i Windows Movie Maker?? Det står bara: WMM kan inte spara filmen på platsen du...
Svar
7
· Visningar
1 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp