Bukefalos 28 år!

Byta foder till valp

westernsun

Trådstartare
Jag har en valp på 15 veckor som jag har gett samma foder som uppfödaren använde Doggy professional valp. Jag har tänkt byta foder till henne men tänkte vänta tills hon blir lite äldre, har hört att det inte är bra att byta foder till valpar.

Men hon börjar få problem med magen, ofta lös (ej diarre) och fiser fruktansvärt illa. Bajsar mycket och ofta.
Hon äter med bra aptit och är blank och fin i pälsen, lagom hull samt pigg och glad.

Ska jag byta foder nu och till vad? Jag har kollat på Bozita sensitive lamb & rice och Robur active & sensitive. Någon som har bra/dåliga erfarenheter av dessa eller tipsa om något annat?

Jag har lite mer än halva säcken kvar (7,5 kg säck) så köper jag något annat snart så kan jag vänja in henne långsamt på nytt foder.
 
Sv: Byta foder till valp

Mina valpar har fått prova lite olika sorters foder iblandat i deras ordinarie, ingen som helst reaktion från magarna. Även matrester har slunkit ner.

Så jag skulle ha provat ett annat foder.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi köpte valp i somras. Hans lösa avföring nattetid är problemet. Han har tidigare bajsat mjuka korvar men för snart en månad sedan...
Svar
3
· Visningar
1 366
Senast: Ratax
·
Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Vi hämtade hem en 8-veckorsvalp i tisdags som har ätit dåligt sedan han kom hem, UA på veterinärbesiktningen och avmaskad innan...
Svar
10
· Visningar
1 642
Senast: a1agnlju
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
1 857
Senast: Lilla-S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp