Byta golv i transporten?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jazzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 932
J

Jazzan

Ni som själva har bytt golvet i era transporter - hur fick ni tag i tillräckligt stor skiva? Måste man beställa från hästsläpföretagen eller kan man få tag på en skiva på något annat sätt? Har kollat med brädgården, men de har inte så stora skivor...

Tips, tjejer!

Sv: Byta golv i transporten?

Köpte mitt på en byggfirma.
Dom hade inte tillräckligt tjocka, så jag köpte 2st som vi limmade ihop.
Funkar kalasbra :D

Som föregående skrev, byggfirmor har formplywood.Vi mätte tjockleken på den gamla och den är 15mm,så vi köpte i samma tjocklek.Kostar på "vårat" ställe 1500:- (vi ringde runt först för många är onödigt dyra).Den vi köpte av hade färdiga i bredd och längd.Vi måste dock skära ut för den smalnande delen framtill.

Senast ändrad:

Vi köpte från en som säljer/hyr ut och renoverar släp. Sedan sågade min pappa till det och gjorde allt jobb själv. :bow:

Jazzan skrev:
Ni som själva har bytt golvet i era transporter - hur fick ni tag i tillräckligt stor skiva? Måste man beställa från hästsläpföretagen eller kan man få tag på en skiva på något annat sätt? Har kollat med brädgården, men de har inte så stora skivor...

Tips, tjejer!

Jag vände mig till min bygghandel. Där tog de hem en skiva till mig som jag sedan kapade i framänden så att den passade in. Den var precis lika bred som mitt släp och två cm tjock. Den har dock inte den mer "räfflade" yta om golv vanligen har, men var av samma typ (vad heter det nu igen, blank vattenavvisande yta oftast mörkbrunt). Det tycker jag dock inte har någon betydelse då ju gummimattan ligger på den och risk för att den halkar finns inte. Bra mycket billigare än att beställa ett golv från en hästtransportförsäljare. Kostade under 2000 kr (tror faktiskt 1500 kr var priset, minns ej så noga).

Hälsning Maja

Var några år sen jag kollade runt, men då skiljde det sig en hel del i pris mellan ställena, så det är smart att ringa runt lite.

Faktiskt visade det sig då vara så liten skillnad mellan att köpa plyfan och montera själv, mot att lämna den till trailerverkstan, att det sistnämnda blev bäst (men han är känd för sina låga priser). Beror väl lite på vilket släp du har också, vissa ska väl vara j*vligare än andra att byta på.

Lycka till :)

Har spanat runt lite, och byggfirmorna har ju formplywood och annat bra att ha som golv. MEN, måtten ligger på 1200mm*2500mm. Det är standardmått inom byggindustrin. Det går ju inte att skarva två skivor så att det passar..... :confused:

Liknande trådar

Utrustning Har köpt en hästtransport med trägolv, men vi fick till ett aluminium golv som vi kan byta till. Har en vän som är händig som ska hjälpa...
Svar
2
· Visningar
518
Senast: Emiro
·
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
766
Senast: Cavallo
·
Utrustning Har ev fått tag i en bättre och större transport än den jag har, en Henra Amazon. Bekymret är att väggar och golv behöver bytas. Jag...
Svar
2
· Visningar
1 165
Senast: true_blue
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka