Byta golv och måla in/utvändigt Ifor Williams

Hrannar

Trådstartare
Tips på vilken typ av färg jag kan använda för att måla utsidan av transporten ( vit) och insidans väggar samt mellanväggen som är blå till att bli vit. Vi ska även byta golv men fick se när vi slet ut det gamla att golvet gick under väggarna, hur tusan sättet man då i nytt golv ? Var kan man köpa ny gummi matta? Någon som provat att byta ut fönstrens mot öppnings bara och bytt till större tak lucka ? Gärna tips på mer förslag om hur man kan fräscha upp en gammal trailer :)
 
Sv: Byta golv och måla in/utvändigt Ifor Williams

Vi fick tipset att använda båtfärg då den var lite elastisk och inte spricker så lätt.
 
Sv: Byta golv och måla in/utvändigt Ifor Williams

Nu har ju inte vi det fabrikatet som du har, men när vi renoverade vår transport så krävdes mycket arbete.

Väggarna var tvungna att tas bort för att kunna byta golvet. Gummimatta gick inte att få tag på, vi fick köpa en gummimassa som används i moderna transporter.

Väggarna målade vi med oljefärg, men kan tänka mej att båtfärg funkar bättre. Vet dock inte om den är lämplig för trägnagande hästar.

Lycka till med renoveringen!
 
Sv: Byta golv och måla in/utvändigt Ifor Williams

Tack båda för era svar :). Ska prova båt färg . Usch ja vi satte dit nya insidor på inner väggen som vi beställt och bara de tog tid med att lossa alla skruvar mm, förstår att detta blir ett lång varigt projekt, ska prata med en som bytt golv i liknande trailer. Hoppas på ett smidigt svar :-/
 
Väggarna är ju klädda med plåt så är ngn form av plåtfärg du behöver.

Man får dock ta bort väggarna för att lägga in golvet av vad jag hört. Har skjutit upp att byta ut mitt ett bra tag nu. Har lagt in ett nytt golv över det gamla bara :o 12mm över alu. Dvs håller bra och är billigare än nytt alu ;). Och en 450kg häst i ett släp med 1650kg tot vikt gör att extra golvet inte spelar in så mycket på last vikten ;).
 

Liknande trådar

E
  • Låst
Utrustning URSÄKTA om tråden hamnar fel! Flytta om ni anser den passar bättre någon annanstans. Jag måste byta golv och ev väggar i mitt IFOR...
Svar
2
· Visningar
2 757
Hemmet Jag flyttade i måndags in i en hyreslägenhet inne i stan. Väl inne upptäckte jag att den var tämligen inrökt, och jag som är överkänslig...
2
Svar
23
· Visningar
3 505
Senast: Houdinie
·
  • Låst
Utrustning Nu ska jag göra slag i saken och renovera släpet INNAN det blir absolut nödvändigt! Alla "vitala" delar som broms, ljus, stomme, däck är...
2
Svar
20
· Visningar
6 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp