K

Killa

Till hur stor del kna man bara byta hö å så... om man tex ska va borta 1vecka och det finns möjlighet at få hö där... skulle ni låta hästen byta hö för en vecka? hu rkänsliga är d egentligen?tacksam för svar...
 
Om det bara är för 1 vecka kan man ju ta med eget hö. :smirk:
 
haha jo d e klart men om man har två ponnyer och liten bil och de äter 6resp 4½kg om dagen så blir d ett par balar :D
 
Tag med eget hö!
Om man inte vänjer in ett nytt grovfoder sakta (helst ska det ta två veckor eller mer) så kan hästarna bli dåliga i magen.
 
hah okej då blir d till å pressa :Dhihi men man knakse kan blanda till den ena(brukar inte vara alls känslig i magen) och den andra kna få d vanliga :) perfa:)
 
Ja, det går förstås bra att blanda ditt hö med lite av det nya, ungefär som man skulle ha gjort när man byter hösort. Men glöm inte att ni ska åka hem igen, så ge inte för mycket av det nya!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: mily
·
Foder & Strö Jag och min familj har förverkligat drömmen och köpt en egen gård som vi ska förvandla till en hästgård! Dock så inser jag lite...
2
Svar
20
· Visningar
2 195
Senast: Lobelia
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
2 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp