Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

K

Killa

Till hur stor del kna man bara byta hö å så... om man tex ska va borta 1vecka och det finns möjlighet at få hö där... skulle ni låta hästen byta hö för en vecka? hu rkänsliga är d egentligen?tacksam för svar...

K

Killa

haha jo d e klart men om man har två ponnyer och liten bil och de äter 6resp 4½kg om dagen så blir d ett par balar :D

A

alpha

Tag med eget hö!
Om man inte vänjer in ett nytt grovfoder sakta (helst ska det ta två veckor eller mer) så kan hästarna bli dåliga i magen.

K

Killa

hah okej då blir d till å pressa :Dhihi men man knakse kan blanda till den ena(brukar inte vara alls känslig i magen) och den andra kna få d vanliga :) perfa:)

A

alpha

Ja, det går förstås bra att blanda ditt hö med lite av det nya, ungefär som man skulle ha gjort när man byter hösort. Men glöm inte att ni ska åka hem igen, så ge inte för mycket av det nya!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6441 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har fått en astmadiagnos och ska behandlas med equipulmin och kortison. Veterinären har också skrivit att jag helst ska "ta...
2
Svar
30
· Visningar
1 784
Skola&Jobb Jag har ända sedan jag började jobba på reception för ca 2 år sedan känt att det inte var rätt val, men har velat ge det en chans. Min...
Svar
1
· Visningar
460
Hästhantering Jag har ett sto på 10 år som är väldigt speciell. Alltid haft stark flyktinstinkt vilket har medfört ett par rejäla avtrillningar. Jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 049
Foder&Strö Min snart ettåriga halvblodshingst ser lite tunn ut. Inte mager men ranglig som ettåringar i allmänhet, men lite för skralig för min...
Svar
9
· Visningar
830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VI
  • Veka kotor och x bent

Omröstningar