Bukefalos 28 år!

Byta hundras?

K

_karamell_

Själv är jag ganska säker på att hund nummer två blir en svart storpudelhane :love:. Efetrsom min nuuvarande stjärna är blandras kan det bli lika svårt att få tag på en likasinnad (finns inte så många som avlar på GD+pointer :D). Nä, allvarligt talat är det mina egna principer jämtemot blandrasaveln som ligger bakom beslutet :crazy:.

Har ni andra hittat "eran" ras eller kommer ni att byta vid nästa hundköp? Till vad i så fall?
 
jag kommer att köpa en labbe till nästa gång, och därefter blir det kanske en curly. men jag vill ha två hundar och de behöver inte alls vara av samma ras. jag gillar som jag har det nu, en schäfer och en labbe, de är som natt och dag och kompletterar varandra mycket väl. men schäfer vill jag nog inte ha igen (fast jag älskar min lilla snutta :love:) så det blir en annan bruksras.
 
Eng. Setter är perfekt! Vackra, tillgivna, helt enkelt underbara :love: :love: men nästa hund om jag får bestämma blir en Eng. Cocker.... Tycker det finns mer alternativ med den hundrasen.. Och så är dom också vackra.

Fast om det finns möjlighet att ha fler hundar när jag blir "vuxen" så blir det en till Setter... Svårt att leva utan dom när man väl börjat :D :love:
 
Jag har absolut hittat min ras. :)

Men jag är också väldigt sugen på dogo argentino. :love:
 
Hm, intressant, varför ska du göra det? Byta alltså från rottis till schäfer? Jag tänkte nämligen skaffa en rottweiler om några år, men det kanske är nackdelar som jag inte vet om? jag har haft schäfer och det är iofs en trevlig ras, men rottweiler har alltid tilltalat mig mer.
 
Har en dvärgpinscher. Men nu funderar jag på en pinscher. Fast jag är himla sugen på en staffordshire bullterrier.
 
Nix, jag har hittat rätt.
Har mycket svår att tnka mig någonting annat än border collie.
 
Jag vill göra det lätt för mig i brukset. Schäfern har ju en förighet som rottisen saknar och det är enklare att hitta dugliga Schäfrar än dugliga rottisar.
 
Jag har en toypudel idag, nästa hund jag köper blir troligen också en pudel, fast av lite större modell.
 
nästa hund blir nog en sankt bearhnad (stavning??)
har alltid velat ha en sån...annars blir det en ren rasig alaskan huskey... :love:
 
finns det en ras som heter alaskan husky? alaskan malamute eller siberian husky brukar det heta, men det kanske finns en tredje ras?
 
Jag är rasperiodare.
Är just nu helt såld på boxer, har en snygg kropp och verkar vara en precis lagom hund för mig.
Har varit inne på pinscher och golden tidigare så vi får se hur det slutar den dagen det blir dags att bestämma sig på allvar.
Har nu sheltie och en blandras.
 
skall också byta ras när det e dags för en ny. kommer gå från schäfer till boxer.
 
Vet inte exakt hur långt det är kommet ännu .

Men det är på gång att registerar Alaskan Huskey som egen ras .

Det är från början korsning mellan Siberian Husky och delvis Alaskan Malamute men inte enbart .
 
Du kan få min engelska cocker om du vill! :D :p
Fast d finns inte så många alternativ va d gäller just henne, hon är bara intresserad och riktigt bra på en sak; vara en SOFFLIGGARE !! :rofl:
 
Det är inte ett dugg mysko :)

Tyvärr kan jag inte ge dig mer fakta än vad du fått då jag inte är så insatt i dess avel.

Men min bror har en sådan, jätte trevlig ( som draghund vill säga :smirk: inte sällskap :crazy: )
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • När den sista dagen kommer ...
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp