Byta iPhone, vill spara innehållet i den gamla utan att flytta över till nya, går det?

Bapelsin

Trådstartare
Inom kort ska jag byta från min iPhone CS till en iPhone 13 och när jag gör det skulle jag vilja få en clean start så att säga, men går det?

Jag vill alltså inte flytta med bilder och annat från den gamla telefonen till den nya, men jag vill inte heller radera allt. Det enklaste hade väl varit att helt enkelt skapa ett nytt AppleID och börja om från början med ett nytt moln och allt, men går det? Då skulle ju den gamla informationen vara kvar på det gamla AppleID och det gamla molnet.

Alternativt om det går att radera bilderna ur mobilen men ha kvar dem i molnet?
Har över 70.000 bilder som jag inte vill bli av med men inte vill ha med till den nya mobilen 🤷‍♀️
 
Inom kort ska jag byta från min iPhone CS till en iPhone 13 och när jag gör det skulle jag vilja få en clean start så att säga, men går det?

Jag vill alltså inte flytta med bilder och annat från den gamla telefonen till den nya, men jag vill inte heller radera allt. Det enklaste hade väl varit att helt enkelt skapa ett nytt AppleID och börja om från början med ett nytt moln och allt, men går det? Då skulle ju den gamla informationen vara kvar på det gamla AppleID och det gamla molnet.

Alternativt om det går att radera bilderna ur mobilen men ha kvar dem i molnet?
Har över 70.000 bilder som jag inte vill bli av med men inte vill ha med till den nya mobilen 🤷‍♀️
När du startar din nya iphone får du frågan ”Återskapa från säkerhetskopia” eller starta som ”ny enhet”. Har du säkerhetskopierat din gamla och väljer ny enhet där så är jag tämligen säker på att din gamla telefon ligger kvar i molnet.

Jag har haft iphone länge, länge och när jag bytt de senaste gångerna har det funnits ett par alternativ att välja mellan. Alltså säkerhetskopior från de senaste telefonerna jag haft.

Fråga för säkerhets skull i affären men vågar nästan lova att det fungerar så☺️
 

Liknande trådar

Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
361
Samhälle Okej ja jag vet jag har legat under en sten halva mitt liv. Men jag har ett svindyrt abonnemang på telia som jag betalar för varje...
2
Svar
24
· Visningar
1 194
Senast: Ajda
·
IT & mobiler Jag fick hem min nya telefon idag, en iPhone XS som tar över stafettpinnen från min iPhone 6s. Överföringen av data från den gamla...
Svar
4
· Visningar
596
Senast: Iamia
·
IT & mobiler Har en iPhone 6s som är runt 3,5 år gammal. Senaste halvåret har den börjat krångla, hakar upp sig när jag surfar och sidan fastnar...
Svar
18
· Visningar
1 656
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp