Bukefalos 28 år!

Nillizan

Trådstartare
Jobbar inom landstinget och har sökt andra tjänster inom kommunen. Har varit på intervjuer och väntar på besked snarast. Första interjuven så låg lönen på ett visst belopp enligt avtal. I samma kommun var jag på en annan interjuv men där var det individuell lönesättning. Kan någon förklara skillnaden? Gäller inte kommunals avtal inte med minsta lön då? Jag känner att jag är dåligt insatt i just löner..
 
Sv: Byta jobb

Följer man kollektivavtal får man inte gå under avtalsenlig lön däremot finns det inget hinder att ge mer lön vid exempelvis individuell lönesättning.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 822
Senast: Dorinda
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 689
Skola & Jobb Kära allvetande buke! Har sökt lite (YH)utbildningar till hösten, som jag såklart hoppas komma in på :) Dock är jag också anställd, och...
Svar
10
· Visningar
1 568
Senast: Lightzone
·
Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 493
Senast: nowayout
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp