Byta jobb?

Piek

Trådstartare
Jag jobbar i dag som butikschef i en butik. Är väldigt trött på mitt jobb och tycker varken det är roligt, stimulerande eller utvecklande.
Nu ska vår leverantör öppna en ny butik i samma hus där jag jobbar. Tanken från början var att vi skulle samarbeta med personal osv men då det inte gick att komma överens om olika kostnader blir det nu att den nya butiken blir fristående ifrån oss.

Jag är egentligen inte speciellt intresserad utav det vi säljer här utan jobbar här för att ett jobb är ett jobb och det är otroligt svårt att få en fast tjänst här där jag bor.

Det hade blivit en utmaning att jobba i den nya butiken, det är inte bara ren försäljning utan mycket marknadsföring det kommer att handla om där. Det krävs bl.a. en månads utbildning för att ö.h.t. få jobba där. Jag känner att jag behöver något nytt!
Min chef har full förståelse för att jag eventuellt vill söka mig dit samtidigt som han är tydlig med att han inte vill förlora mig.

Det som tar emot är ju egentligen mitt ointresse för branschen, jag vet inte om det är värt att byta jobb till ett som i grunden är samma sak men med andra arbetsuppgifter. Jag vet inte hur länge jag kommer att vilja jobba där och om något roligare dyker upp kommer jag troligtvis vilja byta (om nu det inte blir super kul i den nya butiken förstås). De skulle ju dessutom satsa på mig med en månads utbildning på annan ort.
Samtidigt så vill jag bara ifrån nuvarande butik och vad som helst känns roligare än att vara kvar här!

Sen är ju frågan också... Även om chefen säger att han förstår om jag vill byta hur kommer det bli om jag faktiskt går till en annan butik som blir en konkurrent till viss del? Jag har väldigt god relation med chefen idag och vill gärna att det ska fortsätta så även om jag skulle byta jobb.
Ett visst samarbete kommer finnas mellan butikerna men jag vet inte exakt hur avtalet kommer se ut mer än att lokalen kommer hyras igenom min chef.

Ursäkta att det blev långt och svamligt, många tankar som rör sig i huvudet nu :p Men hur sjutton ska man tänka?
 
Tja. De flesta normalt funtade chefer (människor) begriper att man inte äger sin personal.

Att en anställd söker sig vidare till mer utmanande uppgifter är positivt på CV:t
 
Mitt råd hoppa på detta erbjudandet. Det ser bra ut i CVt och kan skapa nya möjligheter som du inte ser nu.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 662
Senast: BernT
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 982
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 706
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 624
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp