Byta kulkoppling släp - vilket ska man ha?

Lupino

Trådstartare
Hur vet jag vilken kulkoppling jag kan köpa till mitt släp? Släpet har en totalvikt på 1600 kg och är ett gammalt Boj. Vill gärna ha något av kvalité och om jag får önska ha indikation på kulslitage och att den är på ordentligt.

Något annat att tänka på (tänkte ta hjälp av kunnig vid själva bytet)?
 
Jag lämnade in mitt. Kostade nästan ingenting (en dryg tusenlapp). Dock ”standard” kulkoppling. Indikation den är på har jag alltid haft och så även efter bytet.
 
Jag köpte ny från Boj när jag bytte häromåret, dvs numera Klippans släpservice (de skickar).
Bytte själv, enkel operation!
 
Jag köpte ny från Boj när jag bytte häromåret, dvs numera Klippans släpservice (de skickar).
Bytte själv, enkel operation!

Jag har varit inne på Klippan men vet inte vilken man ska ha, finns ju hur många som helst! Hur vet man? Det finns en med kopplingsindikation och det står 1600 kg, men hur vet man den passar?
 
Jag lämnade in mitt. Kostade nästan ingenting (en dryg tusenlapp). Dock ”standard” kulkoppling. Indikation den är på har jag alltid haft och så även efter bytet.

Köpte firman kulkopplingen åt dig då? Om du bor i Stockholm får du gärna pm:a vilken firma du använde.
 
När jag bytte på mitt förra släp så lämnade jag bara in släpet och sa att jag behövde en ny koppling. Val av koppling fick verkstan göra.
 
Köpte firman kulkopplingen åt dig då? Om du bor i Stockholm får du gärna pm:a vilken firma du använde.

Ja precis. De ordnade allt. Jag lämnade in det och hämtade det dagen efter med ny kulkoppling. Kändes enklast efter att jag som dig insett att det finns hur många olika som helst.

Var tyvärr långt från Stockholm men lämnade in på ”vanlig verkstad”, ingen special för transporter eller så.
 
Jag har varit inne på Klippan men vet inte vilken man ska ha, finns ju hur många som helst! Hur vet man? Det finns en med kopplingsindikation och det står 1600 kg, men hur vet man den passar?
Ring eller maila dem, de vet precis och kan sina Bojsläp!
 
Hur vet jag vilken kulkoppling jag kan köpa till mitt släp? Släpet har en totalvikt på 1600 kg och är ett gammalt Boj. Vill gärna ha något av kvalité och om jag får önska ha indikation på kulslitage och att den är på ordentligt.

Något annat att tänka på (tänkte ta hjälp av kunnig vid själva bytet)?
Där finns ett intyg på vad där ska vara och en hel del reservdelsfirmor får fram vad som skall vara där med hjälp av regestreringsnummer på släpet. Bytet i sig brukar vra rätt enkelt.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
875
Senast: iNHALE
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 851
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 406
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp