Byta stall eller ej? Hur bestämmer man sig?

Jag hade inte flyttat ponnyn ännu, om ridhuset blir klart och ni känner efter 1 år på nya stället att allt verkar fungera väldigt bra där och ni vill stanna i flera år till då kanske det kan vara dags att flytta ponnyn "hem" inpå knuten, men det blir en trist vinter om ridhuset inte är klart, och utan kompisar att rida ut med. Som andra nämnde står jag också frågande till varför stallägaren så gärna vill att du flyttar in hos dom med din ponny, om det är att dom tänker att du blir de facto stalldräng då...
Dels ser hon det som positivt att få sällskap då vi klickar väldigt bra och dels att hon kan få lite mer hjälp av mig att rida hennes hästar ibland. Hon tänker inte att jag ska fixa för hennes hästar annars om hon inte är typ bortrest (vilket jag redan gör ändå).
 
Jag bodde på gångavstånd typ förut, 3 min med bil. Nu har jag 20 min med bil enkel väg (Om jag har tur och det inte är köer över bron)
Ok, väldigt nära innan. Men hade nog inte flyttat hem ändå för så kort tid i och med att det är så bra på nuvarande stall.
 
Finns det fler nackdelar än uteritterna och att ridhuset inte är klart? Är allt samma i övrigt med rutiner och regler?
Hur viktig är den sociala biten för dig? Kommer det kännas trist med mindre folk att hänga med, rida med osv om det bara är du och stallägaren?
Längre utevistelse i stallet här hemma, likvärdiga hagar (kanske något större i stallet där vi bor nu) en fodring mindre om dagen men i gengäld får de mycket mer till lunch så de brukar i princip ha mat hela dagen i stallet här hemma. Mindre lite trängre stall, men mycket närmare mellan hagar och stall. Både vinter och sommarhagar. Det finns också varmvatten i stallet (i stallet vi står i nu finns varmvatten på en toa 20 meter bort) dock har nuvarande stall en spolspiltan (med kallvatten) vilket inte stallet hemma har. (Men möjlighet att spola precis utanför stallet)

Tror jag kommer hänga mycket med stallägaren (Vi klickar väldigt bra) men är ju van att det är mycket människor i stallet, dessutom kan min ponny vara jobbig att rida ut på själv...
 
Dels ser hon det som positivt att få sällskap då vi klickar väldigt bra och dels att hon kan få lite mer hjälp av mig att rida hennes hästar ibland. Hon tänker inte att jag ska fixa för hennes hästar annars om hon inte är typ bortrest (vilket jag redan gör ändå).
Om det inte blir alldeles för mycket fläng för din ponny skulle du ju kunna prova att flytta dit den i en månad, betala på andra stället också för att hålla platsen om dom går med på det och du har råd, och se hur det känns. Om det inte känns bra flytta tillbaka till nuvarande stallet. Om du inte tror ponnyn skulle bli för stressad då vill säga.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 747
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 797
Senast: Cambrie
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp