Byta till E-bank?

Eli

Trådstartare
Min man har börjat lobba för att byta bank till SBAB eller Ica-banken, har Länsförsäkringar idag. Det enda jag fattar är att räntan blir lägre, sen är jag lost 😅 Vi har allt hos Länsförsäkringar, bolån, försäkringar och konton. Är det en dålig idé att byta till en e-bank? Någon som har bolån i SBAB eller Ica-banken? Är ni nöjda?
 
Tror du angriper det från fel håll? Tror inte det spelar nån roll om det är "e-bank" eller inte.

det som spelar roll är vad du vinner eller förlorar som kund.

Räkna på allt. Förändras bonuen på försäkringarna om ni byter? Vad händer med övriga kostnader. Kontokostnader etc.

Sant. Ska räkna. Gud så tråkigt :cautious::p
 
Vi har SBAB på bolånet. Vi har haft det så från start för det var där vi fick lånelöfte. Vi har kvar våra vanliga banker för lönekonton osv. Har fungerat bra. När vi fixade bolånet och lånelöftet var det dock lite meckigt för deras telefonköer är inget att leka med. Tog enorma tider. När vi sedan i våras gjorde om våra lån lite kunde vi ansöka om det på nätet, och sen ringde de upp oss när de kikat på det. Betydligt smidigare. Inte varje dag man ligger i sängen en helgdag och diskuterar räntor och amorteringar med banken ;). När allt är klart skickar de bara pappren för påskrift.
 
Vi har SBAB på bolånet. Vi har haft det så från start för det var där vi fick lånelöfte. Vi har kvar våra vanliga banker för lönekonton osv. Har fungerat bra. När vi fixade bolånet och lånelöftet var det dock lite meckigt för deras telefonköer är inget att leka med. Tog enorma tider. När vi sedan i våras gjorde om våra lån lite kunde vi ansöka om det på nätet, och sen ringde de upp oss när de kikat på det. Betydligt smidigare. Inte varje dag man ligger i sängen en helgdag och diskuterar räntor och amorteringar med banken ;). När allt är klart skickar de bara pappren för påskrift.

Tack! Vi har kikat lite och det verkar inte bli dyrare försäkringar och så om vi behåller allt utom bolånet hos Länsförsäkringar. Man kunde ansöka på hemsidan direkt om att de tar över bolånet, det var ju bra slipper man sitta i telefonkö 😅
 
Har har mitt bolån i SBAB och är jättenöjd. Det har gått smidigt hela vägen från början. Jag tycker inte de har varit svåra att få kontakt med.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Orkar inte med att vara anonym och sånt, så blottar mig väl lite mer än jag egentligen är bekväm med men skit samma. Ber om ursäkt i...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 310
Senast: Trott
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 400
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp