Byta till "gasfjäder" på hästtransportens baklem

kopur

Trådstartare
Byta till \"gasfjäder\" på hästtransportens baklem

Jag har ett Umesläp från -95 med "vanliga" fjädrar i baklemmen. Skulle vilja byta till "gasfjäder" istället så att den blir lättare att öppna och stänga. Är det någon som vet om det är svårt?
 
Re: Byta till \"gasfjäder\" på hästtransportens baklem

*Du får slå mig om vi ses någon gång :angel:* Men din transport har ingen lem (armar och ben & så), däremot kan den ha en(eller flera) läm(mar).

Har aldrig sett en transport med gasfjäder till baklämmen. Du kan få en mer lätthanterligare läm om du byter till en fräsch vanlig fjäder (kompisen gjorde det på sitt Ume och det blev väldigt trevlig att hantera).
 
Re: Byta till \"gasfjäder\" på hästtransportens baklem

Oj då! Du säger inget till min svenskalärare va´?!! :o

Jag vet ju inte säkert om det heter gasfjäder heller, men det ser ut ung som det man har till bakluckan på bilen så att den inte faller ner i huvudet på en när man öppnat....

Någon annan som vet? :confused:
 
Re: Byta till \"gasfjäder\" på hästtransportens baklem

Jag har gasfjäder, kan öppna och stänga med lillfingret. Dessutom så gnisslar de inte och har sig, det är helt ljudlöst :)
 
Re: Byta till \"gasfjäder\" på hästtransportens baklem

Har satt till en gasfjäder på mitt Trane -92. Numera får man kliva på baklämmen för att den ska gå ända ner :D

Jätteskönt, jag hatar att behöva knäcka ryggen varje gång hästen ska lastas.
 
Re: Byta till \"gasfjäder\" på hästtransportens baklem

WOW! :idea: Så vill jag ha!!!

Gjorde du det själv eller lämnade du in till någon firma som "mekar med släp"?
 
Re: Byta till \"gasfjäder\" på hästtransportens baklem

Beställde från Trailergruppen och fick (dåvarande) sambon att lägga 20 minuter på att montera den.
 
Re: Byta till \"gasfjäder\" på hästtransportens baklem

Blev han dåvarande av att utföra jobbet? :angel:
 
Re: Byta till \"gasfjäder\" på hästtransportens baklem

Nejdå, han blev exkex eftersom vi aldrig sågs (mellan hans lantbruk och mina hästar) :D

Han ska faktiskt fixa belysningen till holken i eftermiddag... :smirk:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: MML
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
744
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 311
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 394
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp