Byxor med hållbara knän/förstärkta knän

Kristall10

Trådstartare
Behöver tips på mjukisbyxor med hållbara/förstärkta knän. Sonen nöter hål på sina mjukisbyxor efter bara någon veckas användning. Han har nu börjat använda stl 122.

Enda alternativet jag hittat är en modell från kappahl som har lite förstärkta knän. Det går fort hål på övre lagret men då finns ju ett till lager tyg under så de håller ett tag till.
Jeans med corduraförstärkta knän har han och de funkar bra, men han vill gärna ha mjukisbyxor också.
 
Vi har testat Gnejs mjukisbyxvariant som ser ut som jeans. De var inte tillräckligt mjuka enligt sonen.
 
Vi har testat Gnejs mjukisbyxvariant som ser ut som jeans. De var inte tillräckligt mjuka enligt sonen.
Tack för svar. Sonen tycker jeans är okej. Men jeans har vi redan och han vill kunna ha mjukare byxor ibland. Upplever även att jeans känns kalla på vintern och blir klumpiga under både fleeceställ och overall och att det då är skönare med mjukare byxor.
Sedan är det tråkigt att bara ha jeansfärgade byxor. Sonen gillar färg och vill gärna ha lite andra färger på kläderna än bara blått och svart som jeans oftast är i.
 
Behöver tips på mjukisbyxor med hållbara/förstärkta knän. Sonen nöter hål på sina mjukisbyxor efter bara någon veckas användning. Han har nu börjat använda stl 122.

Enda alternativet jag hittat är en modell från kappahl som har lite förstärkta knän. Det går fort hål på övre lagret men då finns ju ett till lager tyg under så de håller ett tag till.
Jeans med corduraförstärkta knän har han och de funkar bra, men han vill gärna ha mjukisbyxor också.
Det verkar finnas cordura på metervara.
 
Lindex har en mjukisbyxa med förstärkta knän också. I orange, svart, marinblå och millitärgrönt.

Jag har också en knänötare här hemma. Ossoami är bäst på slitstyrka, men även de mjuka modellerna ratas om mjukisbyxor finns i garderoben.
Synd att de inte tillverkar leggings längre, de var bra.
 
Lindex har en mjukisbyxa med förstärkta knän också. I orange, svart, marinblå och millitärgrönt.

Jag har också en knänötare här hemma. Ossoami är bäst på slitstyrka, men även de mjuka modellerna ratas om mjukisbyxor finns i garderoben.
Synd att de inte tillverkar leggings längre, de var bra.
Tack för tipset. Byxorna från Lindex är tyvärr lite för tight i passformen för min kille. Har kikat på den redan förra året. Knäna är dock likadana som på de från kappahl som han har men kappahls modell är inte riktigt lika tight och dessutom snyggare enligt mig ☺️

Har kikat på Ossoami men då är det bara jeansfärgat tyg även på mjukisbyxorna. Känns så tråkigt att ha enbart jeansfärgade byxor....
Känns smått otroligt att inget företag som gör barnkläder gör vanliga mjukisbyxor med ordentligt förstärkta knän. Barn vill ju ha mjuka sköna kläder och de ska hålla för tuff lek.
 
Är bara jag som tycker att jeans med förstärkta knän ifrån de vanliga kedjorna Lindex och Kappahl också går sönder? Men istället för att gå sönder på knän går de sönder under förstärkningen. Min iakttagelse gäller tjej-jeans ifrån str.86-122 avdelningen. Kill-jeans kanske är av bättre kvalitet?
 
Är bara jag som tycker att jeans med förstärkta knän ifrån de vanliga kedjorna Lindex och Kappahl också går sönder? Men istället för att gå sönder på knän går de sönder under förstärkningen. Min iakttagelse gäller tjej-jeans ifrån str.86-122 avdelningen. Kill-jeans kanske är av bättre kvalitet?
Kan inte uttala mig om hållbarheten på kappahljeansen med corduraknän ännu då det är första säsongen vi har dem. Men än så länge är jag väldigt nöjd. Sonen har haft dem i stort sett varje dag i typ tre veckor och de ser fortfarande helt nya ut trotts tvätt flera gånger i veckan. Har köpt ännu ett par nu också. Återstår att se hur de ser ut till våren...
 
Japp det gör det. Har låtit svärmor förstärka storasysters täckbyxor med det för något år sedan. Men jag hatar att sy och svärmor gick tyvärr bort förra året så jag vill gärna hitta byxor som är hållbara utan att jag måste förstärka själv.
Har du kollat om det finns någon sy-grupp i krokarna? Jag bor i ett mindre samhälle där det är en grupp damer som samlas någon gång i veckan och syr och fixar. Någon av dessa tar dessutom på sig lite sånt pyssel på sin fritid för en kaffepeng.
 
Har en bekant
Har du kollat om det finns någon sy-grupp i krokarna? Jag bor i ett mindre samhälle där det är en grupp damer som samlas någon gång i veckan och syr och fixar. Någon av dessa tar dessutom på sig lite sånt pyssel på sin fritid för en kaffepeng.
Jag har en bekant som gillar att sy så skulle absolut kunna fråga henne. Men det enklaste skulle ju helt klart vara att helt enkelt hitta hållbara byxor. Det är inte raketforskning direkt att barn fort nöter hål på knäna och jag tycker det är konstigt att inte fler klädmärken gör något åt problemet. Men då får de väl inte sälja så många nya byxor om de gör dem för hållbara....😉
 
Har en bekant

Jag har en bekant som gillar att sy så skulle absolut kunna fråga henne. Men det enklaste skulle ju helt klart vara att helt enkelt hitta hållbara byxor. Det är inte raketforskning direkt att barn fort nöter hål på knäna och jag tycker det är konstigt att inte fler klädmärken gör något åt problemet. Men då får de väl inte sälja så många nya byxor om de gör dem för hållbara....😉
Nä jag kan ju hålla med dig men som sagt, tillverkare verkar ju inte tänka hållbart längre. Jag är glad om brallorna håller mer än ett par månader.

Vi har några sorters brallor som hållit okej här. Det populära märket polarn och pyret är ett av dessa märken. Har bland annat ett par välanvända fleecemjukisar (nej, det var inte jag som köpte, gillar inte alls fleece egentligen) som hängt med 2 barn och ser fortfarande i princip oanvända ut. Någon erfarenhet av deras byxor?
 
Nä jag kan ju hålla med dig men som sagt, tillverkare verkar ju inte tänka hållbart längre. Jag är glad om brallorna håller mer än ett par månader.

Vi har några sorters brallor som hållit okej här. Det populära märket polarn och pyret är ett av dessa märken. Har bland annat ett par välanvända fleecemjukisar (nej, det var inte jag som köpte, gillar inte alls fleece egentligen) som hängt med 2 barn och ser fortfarande i princip oanvända ut. Någon erfarenhet av deras byxor?
Kikade på PoPs sortiment på nätet för någon vecka sedan. Väldigt lite mjukisbyxor överlag och ingen modell med förstärkta knän eller som anges vara extra hållbar.
Har enbart köpt bäbiskläder från PoP tidigare och av dem är jag inte imponerad. De blev urtvättade och fula väldigt fort. Men det är ca 3-4 år sedan så det kan ju ha blivit bättre.
 
Kikade på PoPs sortiment på nätet för någon vecka sedan. Väldigt lite mjukisbyxor överlag och ingen modell med förstärkta knän eller som anges vara extra hållbar.
Har enbart köpt bäbiskläder från PoP tidigare och av dem är jag inte imponerad. De blev urtvättade och fula väldigt fort. Men det är ca 3-4 år sedan så det kan ju ha blivit bättre.
Hm, det är ungefär lika länge sedan jag hade bebiskläder därifrån och har inte alls samma bild av dem. 2-3 tröjor med nåt tryck på var såna. En hel del av plaggen köpte jag även beggat och upplevde dem som sjyssta.

Då skulle jag nog knalla in i en sportaffär och kolla vad de har. Visst, det kanske inte är ditsytt något extra på knäna men det kanske är mer rejäla material.
 
Har också en knänötare i samma storleksspann som ovan och har hittills inte lyckats hitta några mjukisbyxor som håller någon längre period. Den värsta knänötningen skedde efter renovering på förskolan då de fick nya mattor som formligen åt upp alla byxor, varenda unge hade hål på knäna. Nu har han börjat skolan och där finns inte samma mattor och då håller också byxorna (något) längre.

Har testat Lindex förstärkta byxor som nämndes ovan men antingen har mitt barn oproportionerligt långa överben eller så har de placerat knäförstärkningen fel för han nötte hål direkt en bit under förstärkningen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Behöver tips på riktigt hållbara överdragsbyxor (alltså vatten och vindtäta, minst 10000 i vattenpelare). Sonen leker på knä mest hela...
Svar
10
· Visningar
772
Senast: Onyx
·
Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
1 935
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp