Ca 16-16.5” hoppsadel med rejäla knästöd

ako

Trådstartare
Hej!
Har en Knights Robin Hood äldre modellen som vi fick med ponnyn vid köp. Den ligger helt ok, släpper kanske något lite bak, men framförallt har den så lite knästöd. Skulle vilja ha en hoppsadel med lite mer knästöd helt enkelt. Nätt kat D, SWB/ Welsh sekt B.
Ganska normal rygg, något svängd men inte mkt.
Tips 😊?
 
Hej!
Har en Knights Robin Hood äldre modellen som vi fick med ponnyn vid köp. Den ligger helt ok, släpper kanske något lite bak, men framförallt har den så lite knästöd. Skulle vilja ha en hoppsadel med lite mer knästöd helt enkelt. Nätt kat D, SWB/ Welsh sekt B.
Ganska normal rygg, något svängd men inte mkt.
Tips 😊?
Ingen som har tips på hoppsadel i 16” med större knästöd?
 
Windsor Elite (tror den kalles Wellington i Sverige). Passier Eventing. Prestige Roma og Prestige Arezzo (om du finner den brukt, lages vist ikke lenger).
Jeg har en Predtige Arezzo, men har ridd i alle disse, liker Windsor best, men den er veldig rak i bommen og kan være trang bak i kanalen.
 
  • Gilla
Reactions: ako

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ska ta hjälp av sadelprovare framöver, men söker ändå lite input. Vi har en swb/welsh sekt B med ganska ”welshisk” rygg. Nästan...
Svar
1
· Visningar
396
Senast: Elisha
·
Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
1 027
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 596
Utrustning Hej! Vill ha tips på sadel till en häst som är rätt rejält bred, rak och lite överbyggd. Ser rätt svängd ut på stallgången men blir rak...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 369
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp