Cilva

Trådstartare
Tyvärr har jag inte de värdena med på min höanalys vilket gör att det blir lite knepigt med att räkna ut foderstaten. Finns det några snittvärden som jag kanske skulle kunna räkna med.

När jag hade sån här analys sist så var det en foderförsäljare som räknade ut foderstaten och hon hittade ett hö med liknande värden som hon lånade Ca och P ifrån.

Resten av värdena ser ut så här:
MJ g/kg foder 7.8
SRP g/kg foder 45

Nån som kan hjälpa mig?

Sitter och räknar efter Christina Plancks bok "Hästens utfodring". Har köpt hennes nya "Hästens näringsbehov och utfodring" men den är ju helt obegriplig, fattar inget av tabellerna.
 
Nej, Ca och P kan variera så, så du måste göra en ny analys, bara en mineralanalys då alltså. Kostar 173 kr exklusive moms.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 572
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Jag har en 4 åring som behöver upp i hull, börjar se ok ut men har en bit kvar (se tidigare inlägg för mer info kring hästen vid...
Svar
1
· Visningar
363
Senast: Nevermind
·
Foder & Strö En sockerfråga.. Gjorde en sockeranalys hos Vidilab i år då de nu har analys uppdelat på de olika sockerarterna, men vad säjer dessa...
Svar
1
· Visningar
1 098
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Jag har en travarvalack som är lite tunn över revbenen. I somras var han direkt mager, men har lyckats få upp honom så pass mycket att...
Svar
14
· Visningar
1 839
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp