Bukefalos 28 år!

Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

K

KLNF

Är det bra stam? Hon är uppfödd på Humblajer. Hur gör man om man vill sälja henne som avelsto för galopp?

JÄTTE tacksam för svar :banana:
 
Sv: Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

Det är inget fel på stammen, Caerwent var en bra hingst och Reinatt har lämnat ett gäng brukbara hästar, men knappast nåt att sälja till en kommersiell uppfödare. Vilken av dom är det? Är det Pinwinnie så har hon vunnit Altamira och det kan kanske intressera någon. Är det Skye blir det nog svårare då hon inte vunnit.

Det är nog lättare att sälja henne till halvblodsaveln. Lycka till!
 
Sv: Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

Tyvärr är det skye. Vet att hon inte har vunnit men ville höra med er som kan sporten. Annars har hon toppen kropp för halvblodsavel. Vi får se hur det går med lill donnan.
 
Sv: Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

Ja, det är tyvärr inte någon större efterfrågan på ston till fullblodsaveln. Men det är ju många som vill ha fullblodsston i halvblodsaveln och jag kan mycket väl tänka mig att ett Caerwent-sto kan ge fina halvblodsungar.
 
Sv: Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

Ja, det är tyvärr inte någon större efterfrågan på ston till fullblodsaveln. Men det är ju många som vill ha fullblodsston i halvblodsaveln och jag kan mycket väl tänka mig att ett Caerwent-sto kan ge fina halvblodsungar.

Har du någon bild på honom Caerwent? Har inte sett honom. Men hon är ju lite grövre i kroppen på ett sätt så det skulle säkert funka.

/katja
 
Sv: Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

Har du någon bild på honom Caerwent? Har inte sett honom. Men hon är ju lite grövre i kroppen på ett sätt så det skulle säkert funka.

/katja

Tyvärr inte, men alla hans avkommor ser likadana ut så jag antar att han såg likadan ut ;). Snygga, bruna kapplöpningshästar!

Testa att Googla!
 
Sv: Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

Jag som har haft Skye i träning skulle inte rekomendera henne till fullblodsavel. Som sagt stammen är det inget fel på men hon har inga prestationer att tala om och dessutom fruktansvärt långa kotor vilket gjorde det väldigt svårt att träna henne på grund av fruktansvärda kotspetssår.

Fungerar hon inte som ridhäst längre? Det var en trevlig liten häst.
 
Sv: Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

KL

Har ett sto efter Atlantic Boy som vunnit altamira som 3åring. Hon har hittills lämnat två föl med halvblodshingstar ett 06 och ett 07.
 
Sv: Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

Jag som har haft Skye i träning skulle inte rekomendera henne till fullblodsavel. Som sagt stammen är det inget fel på men hon har inga prestationer att tala om och dessutom fruktansvärt långa kotor vilket gjorde det väldigt svårt att träna henne på grund av fruktansvärda kotspetssår.

Fungerar hon inte som ridhäst längre? Det var en trevlig liten häst.

Hej! Hon är jätte trevlig ridhäst men jag ville bara kolla läget, kan själv i princip inget om galopp. Berätta gärna mer om henne, antar att du inte har några bilder på henne men om du skulle ha det får du gärna höra av dig!

Tack för svaret! vet om hennes kotor dock... viste inte att de kunde få sår av det men dte är klart påfrestningen är bra mycket större än vid ridning.

MVH katja
 
Sv: Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

Rent ridhästmässigt så är det väldigt trevlig stam. Har själv haft en e.Caerwent-Carmelite House som var underbar. Tyvärr så fick han tarmvred som 4 åring och fick avlivas, vilket jag var väldigt ledsen över.:(

Han hade i princip allt och det var en stor förlust!

Ditt sto skulle man ju väldigt gärna se i halvblodsaveln i vart fall om den inte skulle kunna ridas ;)
 
Sv: Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

Hej!

Genom att kotorna är så långa så trampade hon ner hela kotspetsen och fick "skavsår" under hela kotan. Hennes var fruktansvärda och det rann blod om henne när banan var lite tyngre eller med iskokor i. Jag hade henne bandagerad jämt och provade allt, som att lägga amningskupor mellan kotspetsarna och bandagen etc. Det är därför hon nästan har elefanthud under kotorna (hade i alla fall när jag sålde henne).

Hon var alltid väldigt bussig att rida och hålla på med men hade inte någon direkt kapacitet/löpskalle.

skye2.jpg


Skye1.jpg


Hittade bara de bilderna jag hade när jag sålde henne men ska se om jag hittar flera. Det var ett par år sedan så jag har nog hunnit byta dator sedan dess...
 
Sv: Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

Då vet jag vem som kanske är sugen på min Caerwent-are när han är klar på banan ;)
 
Sv: Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

Åh, det är vi fler om att vara.., intresserade alltså. Hade också en helt underbar Caerwent med alla forutsättningar och det bästa temperamentet man kan önska!
 
Sv: Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

Tack för bilderna! Du kan ju kolla in min hemsida får du se hur hon såg ut i sommras i alla fall. www.freewebs.com/hovgarden under mina hästar finns hon :D Löshoppade igår o hon är riktigt bra!

Katja
 
Sv: Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

Rent ridhästmässigt så är det väldigt trevlig stam. Har själv haft en e.Caerwent-Carmelite House som var underbar. Tyvärr så fick han tarmvred som 4 åring och fick avlivas, vilket jag var väldigt ledsen över.:(

Han hade i princip allt och det var en stor förlust!

Ditt sto skulle man ju väldigt gärna se i halvblodsaveln i vart fall om den inte skulle kunna ridas ;)

Jo då hon går att rida så det är ju ingen fara. Hon har ju fint temperament o så. men man får vara riktigt noga och forsta i hingsten så att han har bra ben o framför allt nästan korta kotor. Funderar på att betäcka henne i vår men vi får se. Pluggar nu och har två ponnyer som jag avlar å och jag kanske inte ens har råd att ha henne kvar men det är en senare fråga, just nu funkar det

MVH Katja
 
Sv: Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

Nej men oj vilken trevlig modell. Lägg en halvblodshingst på den där :d
 
Sv: Caerwent u. Reinatt ue.Atlantic Boy

Vi hade ett syskon till henne hon heter Millburn. Jätte snygg häst vet inte var hon finns idag. Henne tyckte jag om. Dom har likadant huvud.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 054
Senast: mily
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 277
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 888
Senast: hollypolly
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 304
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp