Calicivirus och mycoplasmainfektion

Lakrislaila

Trådstartare
Hej!
Köp en raskatt. Dagen efter vi fick hem katten började hon nysa. Katt blev diagnoserna med kattsnuva. Efter provtagning visade det sig att katten hade calicivirus och en mycoplasmainfektion. Katt en har varit isolerad i ett rum i 6 veckor då jag även har en vanlig bondkatt. Katten är förhållandevis frisk äter bra och leker, har lite sår runt nosen och nyser ganska mycket. Veterinären vill inte ge antibiotika mot mycoplasmainfektionen då den kan skada kattens tänder. Uppfödaren har gjort sig oanträffbar, efter att jag ville häva köpt.
Jag har även försökt att ge bort katten till någon som inte har katt, men vem vill ha en, sjuk katt. Hade gärna behållt katten om jag inte haft en till katt. Någon som har erfarenhet av sjukdomarna? Har hamnat i moment 22 här.
Vill inte riskera att min älskade bondkatt blir sjuk och vill inte avliva en levnadsglad, gosig, supergullig kattunge.....
 

Liknande trådar

N
Katthälsa Den ena åkte på rännskita vid hemkomst, det fixade vi med lite överkokt ris och lite kokt torsk på ett jehu... den mår bra nu. Men...
Svar
10
· Visningar
1 315
Senast: NordicKnight
·
Övr. Katt Min ena katt Fjant är väldigt skygg av sig. Han blir 2 år i år och jag har haft honom i drygt ett år. Hans mamma är rätt skygg och flera...
Svar
7
· Visningar
1 464
Senast: Vagis
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 866
Senast: kem
·
E
Övr. Katt Tror inte det är sant..min ängel har blivigt sjuk!:cry: vi skulle in och vaccinera idag(andra sprutan)(har fem kattungar hemma här...
2
Svar
27
· Visningar
7 471
Senast: loveponies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp