Calino 932

trams

Trådstartare
Är det någon som vet något om Calino? Mitt sto är efter Calino och vad jag vet så såldes han utomlands. Har även hört att han var lite "svårriden" vilket verkar gå igen på de avkommor som jag har sett efter honom. Vet ni något, berätta! :smirk:
 
Sv: Calino 932

Calino såldes till Schweiz när han hade haft 3 årgångar i Sverige, 98,99 och 00. Han var mycket trevlig och okomplicerad hingst ( enligt en kompis som jobbade hos Lindelöw när han stod där) och har gett flera trevliga tävlingsindivider.. Vi har själva en valack som är 7 år och går 1.30 med sikte på 1.40 i höst, om han inte säljs innan. Han är mycket trevlig, rör sig bra, byter i vart 3:e och skulle även kunna vara dressyrhäst men det vill han inte. Tjurar ihop om han inte fått hoppa på några dagar... Lycka till med din Calino och hoppas den är lika trevlig som vår.:bump:
 
Sv: Calino 932

Ååh, vad roligt!
Vad är det för stam på mödernet på eran Calino-avkomma?

Jag hade hört av nån som kände nån som hade varit hos Agnetha när hon hade Calino och att han var knepig, men jag vet inte... Kul att höra att han var bra i huvudet!

Tack! Jag tror att det ska gå bra, det går iallafall bättre och bättre.
 
Sv: Calino 932

Vad är det mer för stam på ditt sto?
Jag har nämligen en ettårig hingst (e Cuper) vars morfar är Calino. :) Uppfödaren har sålt det stoet, så jag är ju nyfiken på om ditt sto kan vara min årings mamma! Långsökt jag vet, men man måste ju kolla i alla fall. ;)
Calino har ju trots allt inte såå många avkommor i Sverige.

Uppfödaren till min häst har även fött upp hans mor (Calino - Ceylon). Carizzma heter hon.
De sade att många av våra svenska elitryttare i hoppning betäckte sina ston med Calino, så flera av dem har avkommor efter honom.
 
Sv: Calino 932

Har bara sett några stycken på tävlingar och de har varit ganska rejäla hästar. Hade själv ett sto f. 98 e. Calino-Dutch Boy, men vi fick ta bort henne som treåring pga OCD. Hon hoppade stort och såg väldigt kapabel ut i löshoppningen, men hade nog kanske blivit lite åt det tyngre hållet. Det finns en (i och för sig ganska dålig) bild på min hemsida under våra hästar/tidigare hästar.
 
Sv: Calino 932

trams skrev:
Ååh, vad roligt!
Vad är det för stam på mödernet på eran Calino-avkomma?

Jag hade hört av nån som kände nån som hade varit hos Agnetha när hon hade Calino och att han var knepig, men jag vet inte... Kul att höra att han var bra i huvudet!

Tack! Jag tror att det ska gå bra, det går iallafall bättre och bättre.
Vår är Calino- Jaguar. Är din ett matvrak? Vår bantar konstant, tänkte äta salami häromdagen...
 
Sv: Calino 932

Hennes morfar heter Ceredigion och är (var?) ett irländskt fullblod. Mamman hette Fiorella. Låter inte som att de är släkt mer än igenom Calino, eller hur?
Mitt sto är liten och lätt i typen mest likte en gummiboll, hur söt som helst, och pigg!
Hur är eran Calino-häst?

Olympia: Ja, hon är ett matvrak, även om hon inte är så stor eller fet så att hon måste banta :rofl:
 
Sv: Calino 932

Här är några bilder på min lille plutt e Cuper - Calino - Ceylon.

PICT4054.jpg


PICT4255.jpg


Han är lite valpig och tanig, men han växer nog till sig. Är mycket snäll och social. Fyller ett år imorgon! :)
 
Sv: Calino 932

Åååh, jätte-fin!
Jag ska försöka låna en kamera och klicka bild på min pålla så kan du få se!
Vad heter din stjärna?
 
Sv: Calino 932

Tack! :bow: Ja han är så fin lille pojken! :love:
Dessutom har han en riktigt tjock och go pannlugg och man. Det är läckert tycker jag. :)

Han heter Peppar! :banana:
 
Sv: Calino 932

Glömde säga att han blev klass 1 på fölvisningen med 45 poäng. :)

Ska bli intressant att se hur det går på treårstestet sedan.
 
Sv: Calino 932

Calino såldes 1999 till Canada och så vitt jag vet så står han kvar där. Min pålle är ganska knepig, väldigt känslig men jag vet inte om han fått det från hans mamma. Lite info om min ögonsten-->

Cash is King
Sv. halvblod F-1999 e: Calino - Castle Keep xx - Menelek xx.
Jag fick honom Augusti 2004 ( usch vad tiden går ).
Jag skulle ha ridit 1,40m nu i år men han har fått skada efter skada, en riktig liten otursfågel. Men så nu har han varit bra ett tag och jag skulle starta 1,30m men då blir han dålig igen. Ont i ryggen men han är igång igen och jag ska börja hoppa igen om två veckor.
Han är utbildad rättså långt dressyrmessigt, han gör iaf alla skolor i rätt form, byten och piruetter.
Han är något framtung men inte tung att rida. Han är lite känslig och lite "stoaktig" och långa bakben. När han var ett år gammal så försökte han hoppa över ett stängsel och fastnade så han har ett ärr på vänstersidan men det syns inte när man rider för sadlen ligger där och han påverkas inte ett dugg av det.
Får väl hoppas att vi har lite tur för en gångs skull och kan klara oss utan skador nu.
/ Thea.
 
Sv: Calino 932

Puttar upp tråden i hopp om att fler Calinoägare hittar den och ger info om sina hästar:) är nämligen på g att köpa en Calino själv och gör lite research;)
 
Sv: Calino 932

Har haft en alldeles fantastisk avkomma e. Calino-Herkules-Ganesco. Otroligt ridbar, energisk, vig som en katt och hoppade med superteknik. Nu såld till juniortjej som ÄLSKAR sin häst.

Såg Calino tävla som unghäst med Agneta på ryggen. Hoppade lysande och verkade ha ett mkt gott temp. Han fick i mitt tycke alldeles för få ston här, dock skulle det nog vara ston av lättare blod för att kombinationen skulle bli riktigt bra. Men det är ju en smaksak vilken modell på häst man gillar. Hoppningen är nog ändå huvudsaken !!
 
Sv: Calino 932

Jag red en Calino häst som var u.e Eminent han var ca 182 hög med en stor kapasitet och en enorm galopp.
Jag kommer så väl ihåg när han föddes för att mamma Bell-Ami var kanske runt 158 och han var så stor så att han diade mellan hennes bakben för han fick inte plats under magen!
Han var dessutom ganska feg och allmänt jobbig i all hantering.. blev rek vidare till bruksprov som hopptalang men efter att hans mattar tappat honom under kvalitén blev han kastrerad.
 
Sv: Calino 932

Jag red en Calino häst som var u.e Eminent han var ca 182 hög med en stor kapasitet och en enorm galopp.
Jag kommer så väl ihåg när han föddes för att mamma Bell-Ami var kanske runt 158 och han var så stor så att han diade mellan hennes bakben för han fick inte plats under magen!
Han var dessutom ganska feg och allmänt jobbig i all hantering.. blev rek vidare till bruksprov som hopptalang men efter att hans mattar tappat honom under kvalitén blev han kastrerad.

Måste va Cooper du menar? Va roligt, jag har honom nu:) Han är fortfarande feg och allmänt störig men superfin att rida som tur är, annars hade man inte orkat med honom... Hoppar jättefint och ställer upp i de flesta lägen men är rätt tittig. Han har iallafall en viss charm! Vore kul o höra mer om hans historia!
 
Sv: Calino 932

Har en Calino f-00 med fbl-mamma e Sonnen Gold ** Han har en äldre bror som gått Svår fälttävlan och 140-hoppning plus St George dressyr. Denna gick lätt fälttävlan men hoppade aldrig tillräckligt bra tyvärr (trots pappa) ganska mkt Holsteinertyp trots fullblodsmamman. Är numera dressyrhäst med plac i LA med uppåt 75%, och ska debutera Msv i vår. Fantastisk skritt och galopp, och traven helt ok typ 7.
Ganska stöddig , men egentligen snäll , var hingst länge pga att han fick betäcka ett sto hemma
Mkt bra ridbarhet, snygg och tjock pannlugg :laugh:
 
Sv: Calino 932

Jag köpte år -02 en Calino avkomma ue: Rocky född -00. Fick tyvärr bara behålla honom i ett par månader innan han gick vidare till hästhimlen men jag kan säga så mkt som att han var en helt underbar kille! Härligt humör, bra i huvudet och fin i kroppen + väldigt fin teknik på löshopp.:)
 
Sv: Calino 932

jag vet att maria gretzer betäckte marcoville med calino. tror fölet blev fött år 2000.
 

Liknande trådar

Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Törnrosa
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 747
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp