Camilla Thulin, knytblusar och stylingtips (Utbruten ur Nya Shoppingtråden del 8)

Jag har mer eller mindre aldrig snygga kläder om det inte är begravning, jag har oftast tämligen urringat om jag är "civil" (dock ej på begravning!) och mina normala kläder är militärgröna/skogscamo... men jag känner ett BEHOV av en knytblus! :rofl:
Jag har normalt i nästan alla lägen ungefär jeans och hoodie. Men jag tänker att Daniusblusen får bli min nya föteläsningskavaj. Jag brukar annars ha en kavaj i taget just för vissa formella situationer i jobbet.
 
Jag har normalt i nästan alla lägen ungefär jeans och hoodie. Men jag tänker att Daniusblusen får bli min nya föteläsningskavaj. Jag brukar annars ha en kavaj i taget just för vissa formella situationer i jobbet.
Alltså mönstret är jättefint. Men knytblus oavsett mönster signalerar ordförande i lokala M-föreningen på Östermalm. Lycka till! :up::laugh:
 
Alltså mönstret är jättefint. Men knytblus oavsett mönster signalerar ordförande i lokala M-föreningen på Östermalm. Lycka till! :up::laugh:
Blir ju toppen med krocken mellan östermalmsmoderat och knytnävsfeminist! Min plan är att ha skinnpaj utanpå.

Men frågan är om själva "knytet" kan arrangeras lite mer som en sjal. Jag vet inte riktigt hur knytblusar brukar vara konstruerade.
 
Vad är ens en pennkjol?
Typ så här.
9B049E4F-856E-4702-864F-642CF756B06C.jpeg
 
Blir ju toppen med krocken mellan östermalmsmoderat och knytnävsfeminist! Min plan är att ha skinnpaj utanpå.

Men frågan är om själva "knytet" kan arrangeras lite mer som en sjal. Jag vet inte riktigt hur knytblusar brukar vara konstruerade.

Det brukar vara två långa delar på vardera sidan (öhm sämst beskrivet) och du behöver inte knyta i en rosett utan kan ha de hängande, i en enkel knut eller vira runt halsen ala polo/sjal, lite som du vill!

Jag har sjuka mängder knytblusar! Tycker det blir lite damigt med enfärgade utan kör oftast på spårade mönster.
En favorit är denna:

4EF3794A-1E47-48F5-B4C8-094DFFCA085F.jpeg


Sen handlar ju som du skriver allt om styling. Hade inte burit knytblus till en pennkjol och nätta pumps, det blir ju väldigt damigt utan stil-kraschar med roliga kombos. Skinnpaj över blir säkert svinbra med Danius-printet! :up:
 
Det brukar vara två långa delar på vardera sidan (öhm sämst beskrivet) och du behöver inte knyta i en rosett utan kan ha de hängande, i en enkel knyt eller vira runt halsen ala polo/sjal, lite som du vill!

Jag har sjuka mängder knytblusar! Tycker det blir lite damigt med enfärgade utan kör oftast på spårade mönster.
En favorit är denna:

Visa bifogad fil 18963

Sen handlar ju som du skriver allt om styling. Hade inte varit knytblus till en pennkjol och nätta pumps, det blir ju väldigt damigt utan stil-kraschar med roliga kombos.

Älskar den!

Jag gillar också att stil-krascha för att undgå tråkighet på jobbet där jag behöver vara hyfsat presentabel. En tråkig svart blazer-outfit räddas gärna med skjortor i stil med min kattblus som jag postade innan :)!
 
Det brukar vara två långa delar på vardera sidan (öhm sämst beskrivet) och du behöver inte knyta i en rosett utan kan ha de hängande, i en enkel knut eller vira runt halsen ala polo/sjal, lite som du vill!

Jag har sjuka mängder knytblusar! Tycker det blir lite damigt med enfärgade utan kör oftast på spårade mönster.
En favorit är denna:

Visa bifogad fil 18963

Sen handlar ju som du skriver allt om styling. Hade inte burit knytblus till en pennkjol och nätta pumps, det blir ju väldigt damigt utan stil-kraschar med roliga kombos. Skinnpaj över blir säkert svinbra med Danius-printet! :up:
Jag gillar tyvärr inte sånt godis. :(

Jag är skittråkig när det gäller kläder men det här med daniusblusen vore kul. Men för dyrt. Men det kanske kan berättigas om jag faktiskt har den som föredragshållarkavaj sen. Den är ju på sitt vis tidlös, iaf inom den tidsram som mitt liv mest sannolikt utspelar sig, men frågan är hur länge kopplingen till Danius hålls vid liv.
 

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
13 896
Senast: Badger
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
28 887
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
692
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderat. Jag gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp