Bukefalos 28 år!

Nera

Trådstartare
Hjärta rusar och jag bannar mej som den idiot jag är varför jag inte gjort något tidigare.
Jag är 26 och har sedan 13 år tillbaka varit tillsammans med min sambo, alltså den enda parter jag haft.
I kanske hälften av gångerna vi har sex får jag en liten blödning (typ en droppe eller något mer som kommer ut med det som kommit in så att säga) Haft det såhär så länge jag kan minnas och dum i huvudet som jag är har jag inte kollat upp det med en gång. Eller okej jag har nog inte varit dum i huvudet, mer rädd för vad sanningen kan vara. Åt minipiller tills för några månader sedan och av de fick jag allmänt konstiga blödningar, så ja jag har även skyllt dessa blödningar på pillren...
Nu har det då slagit mej med full kraft att detta kan ju vara något farligt och det gör mej livrädd! Panikande och googlande hela helgen gör att jag är övertygad om att jaha nu har jag fått cancer, tack och hej! Förstår ju att jag måste söka för detta.
Och jag är livrädd! Någon som varit med om detta? KAN det vara något annat eller? Inser ju att om jag gått med detta länge är det ju inte alls bra...
Förlåt för osammanhängande skitsnack...
 
Instämmer med @Malin_L: ANDAS! Ring en imorgon och skaffa en tid hos en läkare. Är de tröttsamma och inte vill ge dig en tid så stå på dig.

Det trots allt sällan det är något allvarligt och är det något allvarligt så är det bra att ta det så tidigt som möjligt.

*stor kram*
 
Stor kram och andas och ring imorgon för tid och kontroll. Säger hon som har andats sig igenom hela helgen och väntar på att remissen till bröstmottagningen ska komma fram.
 
Mest troligt så kommer han åt livmodertappen och då kan det komma en liten blödning pga det. Händer för mig med ibland efter sex och jag är kollad för bara några månader sen och är helt frisk, inga förändringar öht på min livmodertapp.
 
Om man har känslig livmodertapp och killen stöter i den så kan man blöda lite. Så kan vara helt ofarligt.

Jag är känslig och de har vid några tillfällen kommit ganska mycket blod när killen varit lite för "ivrig" och stött in hårt och djupt och de fanns inga fel på mig :)

Men de är bra att kolla upp
 
Detta har alltså pågått i flera år. Om det skulle vara cellförändringar eller cancer borde det då blivit värre och värre med tiden?
 
Ja och jag skulle kunna skjuta mej själv i huvudet för att jag inte gjort det tidigare....

Dum i hela skallen som jag är har jag ju varit "för rädd" för att ha gjort det... Tror jag fått en kallelse som jag ignorerat...

Det är aldrig för sent :) Ring och boka tid imorgon. Hur det än är är det sällan det är något allvarligt och som jag skrev, är det allvarligt är det bättre att ta det så tidigt som möjligt.
 
Dum i hela skallen som jag är har jag ju varit "för rädd" för att ha gjort det... Tror jag fått en kallelse som jag ignorerat...

Cellprovtagning är inget att vara rädd för. Tar nån minut bara och känns knappt så ring och boka en tid och få det kollat, men jag tycker inte du ska må dåligt eller ha panik för som sagt så är chansen att det är något så "enkelt" som att han stöter i livmodertappen under sex betydligt större än att det är något farligt :up:

Lycka till :)
 
Men slappna av!!!

Blod efter samlag är inget konstigt och cancer har absolut inte som enda symptom lite blod vid djupa samlag.

Du panikar för ett symptom som mest sannolikt är helt ofarligt. Ta kontakt med vården och red ut det här.

Du är komplett irrationellt rädd och frågan är varför? Har det hänt något som du kanaliserar i det här istället?

/tanten, som haft cancer
 
Men slappna av!!!

Blod efter samlag är inget konstigt och cancer har absolut inte som enda symptom lite blod vid djupa samlag.

Du panikar för ett symptom som mest sannolikt är helt ofarligt. Ta kontakt med vården och red ut det här.

Du är komplett irrationellt rädd och frågan är varför? Har det hänt något som du kanaliserar i det här istället?

/tanten, som haft cancer

Om man läser runt på Google är just blödningar vid samlag ett tecken på cellförändringar som i sin tur kan leda till cancer. Har ju som sagt haft detta i flera år och tycker inte då det är så konstigt att man blir orolig att det skulle utvecklats något.
De flesta träffar man får på sökningen om detta skriker ut cellförändringar och livmoderhalscancer...
 
Blod efter samlag är inget konstigt och cancer har absolut inte som enda symptom lite blod vid djupa samlag.

Inget konstigt? Blöder man efter samlag så rekommenderas man kontakta vården eller gynekolog för att det är ett symptom på livmoderhalscancer. Blödningar som kan komma efter samlag är vanligaste symtomet och i tidigt skede av livmoderhalscancer kan det vara så att man inte har några symtom alls.

Det är förmodligen så att TS oroar sig i onödan, men ditt svar är märkligt, för det är faktiskt bra att TS tar itu med det. Och att man börjar nojja när man läser på nätet om symptom är väl inte så konstigt?
 
De flesta träffar man får på sökningen om detta skriker ut cellförändringar och livmoderhalscancer...

Som sagt, det händer mig med att jag blöder ibland efter sex och jag var på cellprovskontroll bara för några månader sedan och inte den minsta förändring finns, så andas, slappna av och boka in en tid för kontroll.
 
Jag har haft samma. Men har det inte längre. Det visade sig vid undersökning att jag hade en lättblödande livmodertapp. Vissa har känsligare slemhinnor och då kan detta hända. Behandling för mig var för samma som de som lätt blöder näsblod, man brände lite lätt på den känsliga slemhinnan så att det skapas en liten liten ärrvävnad och sen var alla problem borta.

Gå och kolla upp det, men troligen är det inget konstigt, vi är bara lite olika känsliga.
 
Om man läser runt på Google är just blödningar vid samlag ett tecken på cellförändringar som i sin tur kan leda till cancer. Har ju som sagt haft detta i flera år och tycker inte då det är så konstigt att man blir orolig att det skulle utvecklats något.
De flesta träffar man får på sökningen om detta skriker ut cellförändringar och livmoderhalscancer...

För det första: googla inte symtom. Det är det värsta man kan göra, för det mesta kan tyda på cancer och andra livshotande sjukdomar. Jag är själv en som googlat för mycket förut och eftersom jag är oroligt lagd har jag skrämt upp mig själv i onödan väldigt många gånger. Oftast är det inget farligt man drabbats av, och ifall det ändå skulle vara så ger det ju faktiskt ingenting att stressa upp sig till tusen innan man varit till en läkare och fått konstaterat vad det är. Så försök att inte googla, det gör dig inget gott.
Men ring imorgon och boka tid för undersökning. Berätta att du är väldigt orolig och att du inte lämnat cellprov så kan du nog få en tid lite snabbare också.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 361
Senast: Sol
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 929
Senast: cirkus
·
Hästvård Idag small det en riktig otäck rejäl pencillin chock fick jag ikväll (eller ja inte jag utan en av hästarna naturligtvis). Hade en svag...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 355
Senast: Abova
·
T
Övr. Hund Det var droppen! :mad: Var ute och gick på en härlig promenad för ett tag sen med hunden. Vi gick längs en plogad väg på en åker och...
Svar
7
· Visningar
928
Senast: skrocken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp