Canon AE1 objektiv+ Konverter+EOSkamerahus=Sant?

Reykur

Trådstartare
Min far är sugen på en ny kamera. Han har en analog Canon AE1 och en herrans massa objektiv. Finns det någon möjlighet att använda dessa gamla objektiv till en ny digital systemkamera och i sådant fall, hur?
Jag har hört om något som kallas "konverter" som ska göra att det fungerar, men vart hittar man något sådant?
 
Sv: Canon AE1 objektiv+ Konverter+EOSkamerahus=Sant?

Det finns adaptrar, men de är antingen 1. Väldigt dyra (Canon's gamla orginal-adapter) eller 2. Dåliga. (Eftersom det inte bara är så enkelt som att sätta en skiva mellan för att anpassa monteringen utan det krävs optik i adaptern.)

Bättre börja på en ny objektivsamling, och spara de gamla till den analoga. (Alternativt sälja hela analoga kitet (jag är intresserad...men har inte råd förstås) och lägga de pengarna på ett par bra nya objektiv.)
 

Liknande trådar

Relationer Min man fyller 40 om en månad ungefär. Jag har ingen aning om vad jag ska ge honom! Han gillar modellflyg, flygplan. Har inte så...
2
Svar
25
· Visningar
1 860
Senast: BernT
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 936
Senast: Mabuse
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 128
Senast: __sofia__
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
530
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp