Bukefalos 28 år!

Canon EOS 450D

Merwen

Trådstartare
Jag har länge varit inställd på att köpa en Canon EOS 400D, men har nu fått höra att kittobjektivet till 450D ska vara grymt mycket bättre än vad det är till 400D? :confused:
Någon som vet om det stämmer?

Det är ju trots allt några tusenlappar som skilljer och jag funderar på om 450D är så väldigt mycket bättre än 400D.

Och nej, jag tänker inte köpa en Nikon d40 eftersom att utbudet av objektiv är så begränsade till den. ;):p
 
Sv: Canon EOS 450D

Utbudet av objektiv är inte begränsat till D40, däremot kunsaperna om hur man fokuserar manuellt är begränsade.

450D är inte värt pengarna jämfört mot 400D. Som vanligt, glaset är viktigare. Köp ett 400D hus om du vill och köp till bättre objektiv istället, bildkvalitén tjänar på det. Lägg resten av pengarna på en fotokurs.
 
Sv: Canon EOS 450D

Utbudet av objektiv är inte begränsat till D40, däremot kunsaperna om hur man fokuserar manuellt är begränsade.

450D är inte värt pengarna jämfört mot 400D. Som vanligt, glaset är viktigare. Köp ett 400D hus om du vill och köp till bättre objektiv istället, bildkvalitén tjänar på det. Lägg resten av pengarna på en fotokurs.

Okej, som jag tänkte då. Fotokurs? Vad vet du om mina kunskaper?:crazy:
 
Sv: Canon EOS 450D

ALLA mår ofta bra av en fotokurs, om inte annat för att få ett annat perspektiv på saker, man kan alltid lära sig något, oavsett om man jobbat med foto hela livet eller precis nyss hållt i en kamera för första gången. Det har alltså inget med förförståelse att göra, utan en öppen syn på att ingen blir fullärd någonsin eftersom foto är en konstform och öppen för tolkningar.
 
Sv: Canon EOS 450D

Självklart gör man det! Men som du skrev så lät det väldigt negativt och nedlåtande..
 
Sv: Canon EOS 450D

Det var inte min mening, utan ett tips i all välmening!
 
Sv: Canon EOS 450D

Angående trådens namn, typ ingen skillnad i bilkvalité, mellan de olika kamerorna. Jag skulle mycket hellre köpt 400D än 450D, särskilt nu när 400D går att få tag på till bra pris också!
 
Sv: Canon EOS 450D

Var tvungen att kolla upp testbilderna jag sett för ett tag sedan och jepp, 400D och 450D skiljer typ noll i bildkvailté. Du kan lugnt köpa 400D och känna dig väldigt nöjd.
 
Sv: Canon EOS 450D

Nu har jag fått ett enligt mig väldigt bra erbjudande på en kamera [kopierar rakt av vad säljaren skrev]:

"kameran, 400D plus canon baterigrepp BG-E3 som gör att ergonomin blir mycket mycket bättre. 2 batterier och laddare är också inkluderat.
Sen så ingår det optik också, 2 st gluggar. En klassisk kitglugg á la canon 18-55/3.5-5.6 och en canon 55-200/4.5-5.6 II USM. Till objektiven följer även motljusskydd med vilket inte är standard. Till 55-200 slänger jag även med en närbildslins så att man kan fota macro. jag vill ha 6000:- för deta ungefär 4000:- mindre än butikspris. köpte kameran förra året och den har tagit 6500 exponeringar. den är i bra skick."

Vad tror du om detta? Jag är väldigt nojjig av mig när det gäller att köpa begagnat, men jag tycker detta lät ganska bra endå.

Nu är det dock så att han som säljer detta bor i Göteborg, och jag i Hällsingland, så jag har ingen möjlighet att se sakerna.
Hur gör man om jag nu bestämmer mig för att köpa detta, när vi bor så långt ifrån varandra? Vi har ingen möjlighet att träffast, så sakerna måste då skickas och betalningen måste ske över internet.

Det är därför jag blir så nojjig, hur vet man säkert att jag verkligen får sakerna när jag betalat ? :crazy: Och att grejerna inte går sönder under frakten hit?:crazy:
Kan man verkligen vara säker på att man verkligen får vad man betalat för?
 
Sv: Canon EOS 450D

Jag skulle personligen inte köpa kamerahus eller gluggar begagnat, då det sällan eller aldrig följer med någon garanti. :crazy:
..och speciellt när man inte kan åka och hämta prylarna själv, så man får se dem/prova att allt är OK, och så man inte blir lurad på pengar.

Men det är min egna uppfattning.

(Tycker dock du siktat in dig på rätt kamera! ;) )
 
Sv: Canon EOS 450D

Jag skulle aldrig köpa begagnat utan att ha tittat närmare på grejerna. Dessutom är det en bra grej att köpa saker nytt i seriösa butiker och få garantier om något skulle visa sig vara fel, vissa fel kan visa sig ett bra tag efter köp.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 904
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 805
Senast: AraSlei
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 211
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Hej, allvetande buke! Har börjat fundera på att byta preventivmedel från p-piller till antingen koppar- eller hormonspiral. Dels för...
2
Svar
26
· Visningar
4 378
Senast: Sara75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp