CANON PowerShot SX730 ?

Casteloro

Trådstartare
Ni som är lite foto-kunnig, vad tror ni om denna för en novis? Jag har länge velat köpa en kamera som inte är i en smartphone då jag är ute mycket och reser bland annat. Nu har jag en Iphone 7 och den tar ju hyfsade bilder i dagsljus, visserligen behöver jag inte en kamera som ska fota i mörker, men tror ni att denna modell vore något för hyfsade naturbilder och selfies? I jämförelse med min Iphone tänker jag. Eller är det bara onödiga pengar? Jag ser många fördelar med en fristående kamera och denna modell uppfyller mina behov av att den ska vara lätt i vikt, vinklingsbar skärm och som passar plånboken.

Har ni något förslag på en annan kamera i samma prisklass? Övriga synpunkter?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_canon-powershot-sx730-hs-svart-1298255.html
 
Ni som är lite foto-kunnig, vad tror ni om denna för en novis? Jag har länge velat köpa en kamera som inte är i en smartphone då jag är ute mycket och reser bland annat. Nu har jag en Iphone 7 och den tar ju hyfsade bilder i dagsljus, visserligen behöver jag inte en kamera som ska fota i mörker, men tror ni att denna modell vore något för hyfsade naturbilder och selfies? I jämförelse med min Iphone tänker jag. Eller är det bara onödiga pengar? Jag ser många fördelar med en fristående kamera och denna modell uppfyller mina behov av att den ska vara lätt i vikt, vinklingsbar skärm och som passar plånboken.

Har ni något förslag på en annan kamera i samma prisklass? Övriga synpunkter?

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_canon-powershot-sx730-hs-svart-1298255.html

Ingen som har någon aning?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är en riktig novis på kameror, jag har med stor möda lyckats komma på vad optisk zoom och megapixlar är först nu ;) Jag har tänkt...
Svar
6
· Visningar
1 031
Senast: Elisabethh
·
IT & mobiler Jag ska köpa en ny digitalkamera men vet inte vilken jag ska ha, jag blir alldeles yr i bollen av alla modeller och märken! :D Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 095
Senast: Luxi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp