Bukefalos 28 år!

canvasbur - hållbar?

bengeten

Trådstartare
Vet inte om jag ska skriva detta på hund eller kattdelen men iaf dom hoppfällbara tygburarna modell större (typ Xl) klarar dom av att man lyfter dom med innehåll?:crazy: Då menar jag inte en stor hund utan kanske någon valp.. eller r dessa burar egentligen ej gjorda för att man ska kunna lyfta dom om de finns något i?

Köpte iaf en stor canvasbur då de hade bra priser på djurmagazinet för att använda den vid en långfärd till mina katter men då vi packat upp den och provlyfte den med 3st 15v kattungar gick den sönder:eek: Vet ej om det var ett sk måndagsexemplar eller om de var "billigt märke"(budgetvariant) men är dom så sköra eller hade jag otur?
 
Sv: canvasbur - hållbar?

Dom är inte gjorda för att lyfta i men det ska inte vara sånt skräp så den går sönder av 3 kattungar! Har själv en tygbur och har väl förflyttat 10-15kg hund i den ovanför marken, inte långa sträckor men om man ska flytta in hunden i tältet om den stod i öppningen eller så.

Jag skulle ha gått tillbaka med buren och förhoppningsvis får du en ny.:)
 
Sv: canvasbur - hållbar?

jag gick tillbaka med den men jag ville inte chansa med en ny (skulle åka samma dag) så jag tog pengarna istället..
Får leta någon bättre bur...

är de någon som vet om stålburarna som är hoppfällbara är stabil...då tänkte jag ha dem på speciell kärra som finns att köpa till:crazy: Det underlättar ju om man kan rulla den istället för att bära:D speciellt om man har mkt packning
 
Sv: canvasbur - hållbar?

Du råkade nog ut för ett riktigt måndagsexemplar. Trist.
Dom ska helt klart hålla för den lilla vikt som dina kattungar kan ha vägt.
Jag lyfter mina två hundar (~11 kg) korta sträckor i min bur och den ser inte på något sätt ut som att den skulle vilja gå sönder då.

Dom ihopvikbara stålburarna är bra dom med. Skramlar lite onödigt mycket, men håller gör dom garanterat :)
 
Sv: canvasbur - hållbar?

Jag har en billig som inte har stålram. Pinnarna som håller uppe taket böjdes rejält efter att den flyttats genom att bäras (tom!) i handtaget på taket :crazy: Gick att böja tillbaka lite men inte helt tyvärr. Så nej, jag tror inte man ska bära dem om de inte har stålram. Så jag förstår inte varför det finns ett handtag på taket.
 
Sv: canvasbur - hållbar?

Så jag förstår inte varför det finns ett handtag på taket.

Man kanske behöver bära buren ibland när den är tom? :)

Jag köpte en sån till min hund, efter några användningstillfällen så pajade ena pinnen som håller upp den, samt blixtlåset på sidan. Synd, för de är ju så himla smidiga.
 
Sv: canvasbur - hållbar?

vilka märken av canvasburar har riktig stålram? minns ej om den jag köpte hade stålram men dom har ibland erbjudand på djurmaazinet och tror att märket hette detsamma den fanns bara i vit:angel:

har tex märket gibbon stålram? finns de något ställe där man kan läsa hur mycket vikt dom klarar av.
 
Sv: canvasbur - hållbar?

Jag har en från Dogman strl. XL och den är det stålram i. Har lyft min bulle på ~30 kg, mkt kort sträcka!, och den höll för det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp