Cao da serra da estrela...

A

Annapanna

Undrar av nyfikenhet om någon vet vad en estrela valp ligger på i pris ungefär? Skulle även vara intressant att veta om någon har erfarenhet av denna ras och vill berätta lite då jag tycker det finns lite dåligt om information...
 
Sv: Cao da serra da estrela...

Min bekant köpte en valp för snart 3-4 år sedan. Hon betalade då 8.5000:-

Den hunden är extremt vaksam och försiktig. Tycker inte om att ha kontakt med andra hundar och människor. Hon gillar sin familj och deras nära vänner, inga andra. Hon gör ingenting, men blir hon trängd eller påtvingad en hälsning med en främmande hugger hon.

Estrelan är en ganska "tuff" hund. Jag upplever dem som ganska lömska. Visar ibland en sak och säger en annan.

Någon annan med mer positiva erfarenheter av rasen? :D :angel:

Dock är det väldigt fina!
 
Sv: Cao da serra da estrela...

Oj, så fel det kan bli! :o :o :o

Hunden jag beskrev ovan är inte alls en Estrela. Jag hade lite bråttom imorse. :crazy: Tänkte på en helt annan hund när jag läste rubriken.

Men jag har en bekant som haft en Estrela. Den var 7 mån när den fick avlivas pga patellaupphakningar i båda bak. Dock var den mkt trevlig!

Ber återigen om ursäkt! :o
 
Sv: Cao da serra da estrela...

Så här kan de se ut:

normal_st%E5r-p%E5-muren-2004b.jpg


marcante1%7E0.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 379
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 580
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 212
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp