Cardento avkommor

B

**BORTTAGEN**

Är det nån ute i den stora vida hästvärlden (finns väl ingen annan värld,elller??) som äger,sköter,tar hand om,rider eller överhuvudtaget har sett en Cardento avkomma??

Själv är jag lycklig fodervärld till ett connemara sto som förde en av det tre första Cardento avkommorna till världen.
BenweeHead heter detta undebara connemarasto.
Fölet hon födde 1998 fick namnet El Niño och han var världens busigaste lilla föl.
Nu har han växt upp till en stor och ståtlig unghäst som tar livet med stor humor, han älskar att busa runt med sin matte, och med mig som rider honom ibland, han är världens goaste krumelurhäst som bara vill gosa och mysa heeela tiden...kommer alltid och ställer sig framför en i hagen för att man ska klia honom, och tro mig, han kliar tillbaka med sina hårda hästtänder. Han har löshoppats ett antal gånger och han har en enorm teknik. han har hoppats under ryttare ett par gånger men eftersom han fick en spricka i sitt ena bakben när han var föl så tar vi de lite lungt med hoppningen. Men han är en storhoppare. Fast vad kan man annars bli när man har en sån storhoppande pappa som cardento och ett sånt energiknippe till hopphäst som mamma??

Aja, hoppas nån där ute i världen vill skriva några ord om sin Cardento avkomma...

/Emma
 
skrev innan att där jag kobbar så finns det ett sto efter cardento som är världens snällaste treåring, snäll att rida och hantera,ja helt enkelt underbar
smile.png
 
Senast ändrad av en moderator:
glömde att säga att detta cardento stoet är brun m dtjärn svart man och svans och är iår dräktig m quite easy
smile.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Var i Falsterbo och såg väldigt många Cardento-avkommer i femåringarnas hoppningar. Kanske inte de vackraste hästarna, men visst kan de hoppa.

Vi har ett fyraårigt sto e. Cardento. Hon fick hoppdiplom som treåring och har i år föl e. Camaro M. Hon är stor, grå och hoppar bra...
smile.png

Hon är snäll, men kanske inte den mest tjänstvilliga hästen man kan hitta. Hon var lite småkrånglig att rida in till exempel. Nu ska hon snart sättas igång efter fölningen, och målet är att hon ska gå fyraårschampionatet nästa år.

Bilder kan du se på min hemsida.
 
Senast ändrad av en moderator:
just denna avkomman har väldigt "smäcket" huvud, har ej sett så många a´ndra avkommer efter han
 
md5krist, vad fin din tega var
love.png
hon har väl inget långt huvud eller?? men hon var som sagt mkt fin
smile.png
ja är nämligen mkt glad i avkommer efter cardento
cool.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Känner till en vars ägare beskriver den som "skarp ammunition". Dock tror hon att det är en lovande häst, så hon kämpar vidare.
Vet ej morfar på kusen.
 
Tackar!
Nej, hon har inte speciellt långt huvud tycker jag. Bilderna är ju inte helt "färska", jag ska försöka ta nya och lägga in nu när hon återfått normal kroppsform efter fölningen.
 
Jag har bara sett en Cardento avkomma. Den är bara fem år men har haft problem med hältor till och från å nu har den patella upphakning...å så tycker jag inte att den har så speciellt bra psyke och den är faktiskt ganska ful...Den har varit jätte svår att få i hull vet jag också...men den är väl förhoppnings vis ett undan tag
:banana: :banana: :banana:
 
Känner två Cardentoavkommor. Den ena fick hoppdiplom på treårstestet i våras och är nu dräktig, har alltid varit trevlig att hålla på med och tydligen lätt att rida in förutom en liten detalj som hette stigbyglar som absolut inte får hänga och slänga. Hon är skimmel och väldigt vacker... och hög, ädel och elegant.

Denna häst har en helsyster född i år. Rejäl rackare som är otroligt kelsjuk och väldigt trevlig. Kommer att bli skimmel...
 
Cardento själv är ju lite bufflig av sig, en tjej jag känner blev tillfrågad om att bli skötare för ett par månader sedan så hon vet vad hon talar om. Det kanske går i arv? :smirk:

Har för övrigt en 2-åring i min närhet e. Cardento som verkar lovande..
 
Jag har ingen egen Cardentoavkomma, men om jag någon gång skaffar ett avelssto så ska jag betäcka med honom!

Har sett ett par stycken avkommor efter honom dock och de har varit riktigt trevliga förutom en. Den är helt koko rent ut sagt, men det kan bero på mammans gener och säkert ägaren. Den har inte blivit välhanterad från början plus att tjejen som äger den nu inte är så himla duktig..

Skimlar har de varit allihopa och ljusa också. Det verkar som om han lämnar skimlar som blekts fort.. Vilket jag tycker är tråkigt!
 
Jag har en ettårigt sto efter honom som är helt underbar!! Hon är världens mysigaste och jätte duktig med allt!!! :rofl:
 
Hejsan!
Jag har ett sto e Cardento. Hon fick hoppdiplom på 3-års testet och är kvalad till 4-års championatet. En lite bufflig tjej med lite humör kan man väl säga. På hinder är hon okomplicerad och rädd om sig, är inte heller speciellt "tittig".
 
Hej hej!

Jag har en åring efter Cardento med Irco Marco som morfar. Han är skimmel och kommer förmodligen att bli ca 165 i mankhöjd, mamman var rätt liten!
Min pärla är faktiskt mycket smäcker och har ett otroligt vackert huvud, inte alls stort och mycket ädelt.

Han är jätte trevlig, snäll och har varit mycket lätt att hantera från början. Dock börjar han bli stor och stark nu så vi får väl se hur länge han får vara hingst :confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp