Cardento gör med all säkerhet sin sista avelssäsong "live" i Sverige i år

B

barbarella

han lämnar många fina avkommor,inte minst fina framtida avelsston.
Är det någon som tycker sig se vad döttrarna lämnat i fråga om typer
och med vilka hingstar etc

mvh
barb
 
Sv: Cardento gör med all säkerhet sin sista avelssäsong "live" i Sverige i år

Jag har en 4 åring efter Cardento. Hon har Cortez som morfar och är väldigt stor 175cm och hon kommer antagligen växa mer. Hon är lätt i modellen

Hon har värdens underbaraste psyke och är en naturbegåvning i hoppningen.
 
Sv: Cardento gör med all säkerhet sin sista avelssäsong "live" i Sverige i år

Är det spikat???


barbarella skrev:
han lämnar många fina avkommor,inte minst fina framtida avelsston.
Är det någon som tycker sig se vad döttrarna lämnat i fråga om typer
och med vilka hingstar etc

mvh
barb
 
Sv: Cardento gör med all säkerhet sin sista avelssäsong "live" i Sverige i år

Vårt Cardento-sto har en treårig avkomma e. Camaro M. Han ser ganska trevlig ut, lite kortare i ryggen än sin mamma. Hoppar med stor kapacitet, men taxerar dåligt. Tror nog att han kan bli bra.

Ser ut så här:
http://web.comhem.se/~u52506713/bilder/Titan_3yrs.jpg

Har inte tänkt på hur Cardentos barnbarn ser ut generellt. Är ju än svårare än att specificera hur en viss hingsts avkommor ser ut. ;)
 
Sv: Cardento gör med all säkerhet sin sista avelssäsong "live" i Sverige i år

Nej,det är det ju inte,men allt tyder väl på det.

mvh
barb
 
Sv: Cardento gör med all säkerhet sin sista avelssäsong "live" i Sverige i år

Jag tycker att detta kan bli en intressant tråd. En hingst med så många avkommor så borde det ju finnas en hel del fina hästar?
 
Sv: Cardento gör med all säkerhet sin sista avelssäsong "live" i Sverige i år

2981350.jpg


Här är min Cardento avkomma. Hon är väldigt "Valpig" i kroppen just nu men hon kommer nog bli en riktig snygging när hon har växt till sig:)
 
Sv: Cardento gör med all säkerhet sin sista avelssäsong "live" i Sverige i år

Jag har bara sett en med Cardento som morfar, e: QE. Den är i alla fall väldigt fin i typen, är nu två år. Det ligger dessutom Feliciano i tredje led-så förhoppningsvis blir det en hoppkanon!

Har däremot sett många jättefina Cardentobarn! Det förvånar mig faktiskt att han lämnar så snygg typ som han gör. Kan inte säga att jag är jätteförtjust i honom själv. Där jag rider lite har det i år fötts två föl efter honom med Irco Marco resp. Feliciano som morfar. De ser mycket fina ut! Särskilt hingsten ue: Feliciano är en riktig läckerbit!
 
Sv: Cardento gör med all säkerhet sin sista avelssäsong "live" i Sverige i år

Då mitt sto ska gå med föl senare så har jag lite funderingar på att betäcka henne med Feliciano om han är kvar i avlen då.

Då blir det Feliciano - Cardento - Cortez så det lär väl bli något som kan hoppa;)
 
Sv: Cardento gör med all säkerhet sin sista avelssäsong "live" i Sverige i år

Fick ett stoföl för tre veckor sedan cardento-AlmetoZ. Nätt och långbent :) Ska bli spännande och se vad det blir? Tanken är att behålla henne för avel,tävling. Mkt trevligt temp.
 
Sv: Cardento gör med all säkerhet sin sista avelssäsong "live" i Sverige i år

de tyckte jag lät lite tungt.
fast en hel del cardentohästar har ju varit lätta o fina i typen.
jag ahr själv bara en 2 årig valack så han får hålla sej borta från aveln .. :D
 
Sv: Cardento gör med all säkerhet sin sista avelssäsong "live" i Sverige i år

FT_ryttare skrev:
de tyckte jag lät lite tungt.
fast en hel del cardentohästar har ju varit lätta o fina i typen.
jag ahr själv bara en 2 årig valack så han får hålla sej borta från aveln .. :D


Ja det är ju en risk.

Jag vill hälst ha en mindre hingst då mitt sto är 175cm och växer men mycket kan ju hända det är 2år kvar till hon ska betäcks
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 797
Senast: tuaphua
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 886
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 455
Senast: Masse
·
  • Artikel
Dagbok Idag är det sista dagen som min häst är i livet. Nästan 27 år hann han bli, och vi fick svindlande 19 år tillsammans. "Is it a sad...
Svar
12
· Visningar
1 473
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp