Cardento och möderne⁷

BlackBeauty100

Trådstartare
Hej! Har en Cardento avkomma hemma och hade varit roligt att veta vad ni andra har för erfarenheter av Cardento hästarna!

Och så slänger jag in en liten fråga till, vad är egentligen ett starkt möderne? Vad jag har förstått så är det rätt så individuellt vad folk tycker är ett starkt möderne :D
 
Hej! Har en Cardento avkomma hemma och hade varit roligt att veta vad ni andra har för erfarenheter av Cardento hästarna!

Och så slänger jag in en liten fråga till, vad är egentligen ett starkt möderne? Vad jag har förstått så är det rätt så individuellt vad folk tycker är ett starkt möderne :D

Har ingen erfarenhet av Cardento-avkommor, så det kan jag inte svara på :)

Starkt möderne tycker jag det är när det finns 1.60-hästar i stostammen, minst en i rakt nedstigande led och gärna flera svårklasshästar (minst 1.45)
 
Hej! Har en Cardento avkomma hemma och hade varit roligt att veta vad ni andra har för erfarenheter av Cardento hästarna!

Och så slänger jag in en liten fråga till, vad är egentligen ett starkt möderne? Vad jag har förstått så är det rätt så individuellt vad folk tycker är ett starkt möderne :D

Jag gillar Capitol blodet. Tycker dock att Cardento hästarna inte är de snyggaste i typen men har aldrig sett en Cardento avkomma utan hopp i sig. För mig är ett starkt möderne där stostammen har presterat/levererat tex genom tävling själv/lämnat avkommor som presterat på tävlingsbanan eller blivit godkända hingstar.
 

Liknande trådar

Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 283
Senast: Morces
·
Hundträning Hej! Denna fråga är kanske lite uttjatad men skulle ändå vilja veta om det verkligen är skillnad i arbetsvilja mellan...
Svar
12
· Visningar
1 305
Senast: Is
·
Ridning Hej! Jag är ny här så vet inte om det är rätt underkategori. Men till min fråga/mitt problem. Jag har otroligt dålig balans, jag...
Svar
7
· Visningar
539
Senast: Elo
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 912

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp