Carena Paraplysulky

Hyacinth

Trådstartare
Jag har fått en sådan, begagnad. Efter mycket om och men lyckades jag fälla ihop den, så då köpte vi den i tron att den var hel och fungerande, men nu får vi inte upp den igen. Google talade m att det ev finns en transportspärr på (?) men den hittar vi inte, men den kan ju eventuellt vara problemet.
Det finns en liten platta som det ser ut som man ska trampa på på baksidan, men den rör sig inte, trots att det var den jag drog i när jag vek ihop den.
Det GÅR inte, vad/hur göra? Lämna tillbaka?


Och varför är jag så förbannat oteknisk?:D
 
Sv: Carena Paraplysulky

Är det en sådan här?
http://www.blocket.se/alvsborg/Carena_paraplysulky_27379373.htm?ca=16&w=1
Självklart inte min annaons skulle bara ah en bild...


I så fall har vi en sådan hemma. Och då ska du helt enklet veckla ut den och dra ner i den svarta "piggen, spaken, handtaget" som är bak vid ryggstödet.

Sen finns det som en krok på ena sidan som du hakar i då den är ihopfälld. Denna måste självklart lossas ifall du satt fast den.

marigt att förklara via nätet hur man gör;).

Du behöver inte känna dig dum. Jag var tvungen att få en privat visning i hur man fäller ihop vår babytravel syskonvagn innan jag knäckte den nötet:o.
 
Sv: Carena Paraplysulky

Den transportspärr som du skriver om kan säkert vara den krok eller hake som jag menar. I så fall har du den på sidan av vagnen fastsatt i en utåtstående typ skruv ungefär där frambågen är fast på sidan.

Undra om jag gjorde det lättare eller bara rörde ihop det ännu mer för dig med mina tafatta försök till förklaringar...
 
Sv: Carena Paraplysulky

TACKTACKTACK!!!!!! Den lilla kroken hade jag aldrig hittat, vare n plastgrej man skulle dra nedåt. Vi ägnade halva gårdagen åt detta:D:D Utan att lyckas.
 
Sv: Carena Paraplysulky

JAg vet, men du är så långsam med att svara på facebook så det går snabbare här:D Du verkar ju nöjd, så jag slog till, betalade 175 kronor, oh den ser knapps använd ut, lite slitna hjlu, men tyget är toppenfräscht! Svart-röd-beige, är den.
 
Sv: Carena Paraplysulky

Jag funderade seriöst på att kränga den vidare i ihopfällt tillstånd...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 326
Senast: Calmiche
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 665
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag funderar mycket över vad det egentligen var som hände med mitt förhållande och hur det kunde bli som det blev… Jag funderar på om...
2
Svar
23
· Visningar
3 617
Senast: cassiopeja
·
Relationer Hej, jag har tidigare haft en annan användare här på forumet men har nu valt att starta denna. Jag skulle behöva hjälp med hur jag ska...
Svar
13
· Visningar
5 686
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp