Carl von Linne kliniken

Barbabelle

Trådstartare
Jag funderar på att ta kontakt med kliniken eftersom jag känner att jag snart vill ha barn. Innan jag blir för gammal för tex IVF.
Är det någon här som har varit där?
Hen får gärna berätta om hen vill, om allt från första kontakten utredningen bemötandet m.m.

Kan man bli nekad IVF av dem? Varför i så fall?
 
Jag gjorde min utredning hos Linné men blev sen flyttad till Reproduktionscentrum på Akademiska pga rätt att få hjälp från regionen.

Ja man kan bli nekad om man inte uppfyller de medicinska kraven. Men själva utredningen (undersökning och blodprover) bör inte vara några problem.
 
Jag gjorde min utredning hos Linné men blev sen flyttad till Reproduktionscentrum på Akademiska pga rätt att få hjälp från regionen.

Ja man kan bli nekad om man inte uppfyller de medicinska kraven. Men själva utredningen (undersökning och blodprover) bör inte vara några problem.
Jag gjorde min utredning hos Linné men blev sen flyttad till Reproduktionscentrum på Akademiska pga rätt att få hjälp från regionen.

Ja man kan bli nekad om man inte uppfyller de medicinska kraven. Men själva utredningen (undersökning och blodprover) bör inte vara några problem.
Antar att det är mycket frågor man ska svara på.
Fick du ett frågeformulär hem eller kan man säga till att man föredrar det?
 
Hej, det framgår inte om du vill bli förälder på egen hand eller med partner, och i så fall om ni behöver donation eller inte?

Nu har inte jag varit på just den kliniken, men om du vill bli förälder på egen hand så är processen ganska lik överallt i Sverige.
I utredningen ingår en psykosocial utredning där man sitter i samtal med en psykolog. Ofta en till två gånger. Sen är det också en läkarundersökning för att se hur just dina förutsättningar är och hur din medicinska historia ser ut.
Det viktigaste när man väljer klinik upplever jag är att man känner förtroende för de som jobbar där, ibland kan det bli en lång och jobbig resa och då är det viktigt att man känner att man kan ha en bra dialog med de som jobbar. Det kan va bra att höra av sig till lite olika kliniker och se vad de skulle ha för plan för just dig och hur det går till hos dem.
Det finns också möjlighet att göra behandlingen via landstinget där de finansierar det mesta, men då måste man uppfylla de riktlinjer som de har gällande ålder och bmi. Ofta har privata kliniker andra gränser än vad landstingen har, så där kan man försöka längre.
Vill du göra ivf med en partner med donation är det nog ganska likt det jag skrev, behöver ni inte donation behövs ingen psykosocial utredning.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
803
Senast: Sasse
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 014
Senast: mars
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 869
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 005
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp