carlskrona rider

Finess

Trådstartare
är det nån mer äm jag som tycker dom är väääldigt korta i skaften? jag tycker mina sitter på halva vaden..:)
och jag har inte onormalt långa ben! :confused:

jag kan ju inte heller ha större storlek, för då blir de förstora i foten..
tycker de är jättesköna o snygga.. nån mer som tycker som jag? :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:
 
Jag håller verkligen med dig och jag är heller inte speciellt långbent. Jag har till och med fått höra att "dina stövlar går ju till halva vaden". Det var visserligen inte illa menat från den som sa det, men det är verkligen så. Synd att de inte säljer extra långa Carlskrona rider.
 
mina sitter som dom ska kanske lite korta men absolut inte till halva vaden
 
Det var väl lite överdrivet uttryckt egentligen, men när de har några år på nacken och har sjunkit ihop lite jag kan ärligt säga att de går till "halva vaden + en halva av den halva" Hmmm, var det någon som fattade?? Vi får dela in i fjärdedelar istället. Mina stövlar är alltså tre fjärdedelar höga, vilket jag tycker är på tok för lågt. Jag skulle vilja ha dem, tja kanske 8 cm högre så de slutar strax under knävecket.
 
Letar efter ett par nya läderridstövlar till min dotter. Hon är ju inte så lång men har ca stlk 36 på fötterna. Så ett par av det här märket verkar ju vara lysande. Var får man tag på dem och vad kostar det? För visst är det läderridstövlar? Hur ser de ut?
 
tyckte nästan mina var för långa när jag köpte dom :o Graninges är längre tror jag, för dom var bra mkt längre än dom i samma storlek på carlskronas när jag provade dom..
 
På Börjes kostar de 1045:-. Du kan tex. kika på hemsidan www.borjes-tingsryd.se och se hur de ser ut. Jag har de med "mockaskaft". Vet ej om börjes säljer mockan längre.

Hööks har en stövel som jag tycker ser likadan ut. Högakustenstöveln 1279:-.

Jag tror även att du kan hitta denna Carlskrona-rider i vanliga ridsportbutiker.

Lotta
 
De har carlskrona rider på EKO.
Kostar 1100-1200 kr. Kommer inte ihåg exakt hur mycket.
 
*SAra lånar på tråden*
Nån mer än jjag som tycker att kvalitén är lite halvdålig??
 
Ja, jag tycker också kvaliteten är lite halvdålig. Fast det beror ju på vad man jämför med. Jag använder mina så gott som varje dag och har haft dem i ca 2 år, men nu måste jag snart slänga dem. De sitter knappt ihop längre. Jag har mockaversionen, vet ej om de är sämre??!! Sömmen mellan mockan och "fotdelen" har lossnat så nu är det väl nästan bara fodret som håller ihop dem. Denna söm började lossna bara efter ett litet tag. Fotdelsmaterialet verkar inte helt bra heller. Det blev sprickor neråt från sömmen och ner mot fotdelen kanske efter max ett halvår. Sen är de sönder på lite fler ställen, men det andra gör inte så mycket.
 
mina e två år gammla o fortfarande jätte fina.
använder dom alltid när jag rider. :)
 
Min kompis köpte sina samtidigt som jag och hennes har pajat på samma ställen som mina.
 
Mina har också spruckit upp på flera ställen och på samma ställen på båda stövlarna, men mina gick sönder redan efter ½år. Och nu efter ca två år har dom spruckit i själva foten, alltså mitt i lädret hur nu det gick till??
Fast mina är dom vanliga svarta
 
Tja, kanske det. Det är bara det att det är ju inte direkt mockan som gått sönder. Det är "gummit" eller vad vi ska kalla det, fotdelen alltså, och frågan är vad man skulle ha gjort för att förhindra de sprickorna?!
 
hm.. håller med dej. Min har även gått sönder lite i skaften. dom var ju inte jättebilliga. Men jag gillar dom och stör mej jättemycket på att mina är så korta!!:d
 
Hmm.. jag tycker att mina nästan är för långa....funderade på att köpa andra p.g.a det...

men alla är vi olika! :D
 
haha :)
men är det någon som vet om Höga kusten är lika korta?
jag vill ha några stövlar som iaf ska nå upp till knävecken. mina som jag har nu sitter ju ungefär lite mer än en decimeter under knävecket, ser konstigt ut tycker jag :(
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 687
Senast: Pilot
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
674
Senast: Ketrawzc
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp