carrotstick?

N

Nora_

Carrotstick är det som en "längre" arm eller vad? har inte förstått det...:S ska på nh kurs snart å tänker komma igång på allvar å träna pollen...:)

Sv: carrotstick?

Carrotstick är som vilket spö/pisk som helst. Namnet är en marknadsföringgrej för att PP ska tjäna pengar (inget fel i det).
Används just som "armförlängare" för olika typer av signaler.

Ett viktigare verktyg i mitt tycke, är ett rejält, långt grimskaft.

LIA

F

Falun

En carrotstick är en förlängning av din arm endast....

C

CaliforniaSwed

Det är en förlängning av din arm, hand och finger. Och det är inte som vilket spö/pisk som helst. Dem är starkare och böjar inte när du behöver t ex ska flyttar hästen och dem är extremt hjälp samt när du har en häst som sparkar, bitar, ect. Du har styrcke i den utan att behöver vara för nära. Men den är använt i så många olika sätt inte bara för hästar som sparkar.

Och de är händigare/smidigare att använda än en långt grim skaft tycker jag.

Liknande trådar

Ridning Skulle vilja höra era åsikter om hur ni tkr en inridning av 3åring vs 5åring ska gå till. tänker det kan ju vara stor skillnad på en...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: sorbifolia
·
Träning Hej! Jag känner att jag skulle vilja utöka mina och min hästs kunskaper inom dressyren då vi ska pausa hoppningen ett tag. Min häst...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 859
Senast: tuaphua
·
Trädgård & Växter I odlingszon 5, på gränsen mot 6. Ännu inte många kalla nätter men temp över 5 bara några timmar på dagen. Slår vädret om kan det snart...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: MiaMia
·
Hästvård Hej! Har en häst på 20 år som var diffust halt under längre tid, har inte blivit riden på länge pga dessa problem utan endast...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Emmsan88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Soffa i skinn eller tyg