carrotstick?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Nora_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 947
N

Nora_

Carrotstick är det som en "längre" arm eller vad? har inte förstått det...:S ska på nh kurs snart å tänker komma igång på allvar å träna pollen...:)

Sv: carrotstick?

Carrotstick är som vilket spö/pisk som helst. Namnet är en marknadsföringgrej för att PP ska tjäna pengar (inget fel i det).
Används just som "armförlängare" för olika typer av signaler.

Ett viktigare verktyg i mitt tycke, är ett rejält, långt grimskaft.

LIA

En carrotstick är en förlängning av din arm endast....

Det är en förlängning av din arm, hand och finger. Och det är inte som vilket spö/pisk som helst. Dem är starkare och böjar inte när du behöver t ex ska flyttar hästen och dem är extremt hjälp samt när du har en häst som sparkar, bitar, ect. Du har styrcke i den utan att behöver vara för nära. Men den är använt i så många olika sätt inte bara för hästar som sparkar.

Och de är händigare/smidigare att använda än en långt grim skaft tycker jag.

Liknande trådar

Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
403
Senast: Cattis_E
·
R
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma... 13 14 15
Svar
283
· Visningar
16 901
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundträning Mina äldre hundar har av sig själva förstått att när vi tränar så kissar man inte, även om vi kanske står stilla utan att göra något en...
Svar
4
· Visningar
552
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hej, Gissar att jag inte är den första som misströstar och tycker den ekonomiska biten med hästar är jobbig ibland. Så skriver lite här...
Svar
15
· Visningar
2 404

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Fjärilar!
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Hästnyheter