Bukefalos 25 år!

cavalettiavstånd

C

carran

Skulle behöva lite tips när det gäller avståndet på cavalettibommarna. Har en tinker på 137 cm och en shettis på ca 1m. Ska rida både i skritt och trav över dessa bommar ( ska förstås bara rida den större, lillen ska ledas ) men jag är osäker på avståndet. Nån som kan hjälpa mig?

T

tuttiboo

Ska du ha ett avstånd som passar både stor och liten i både skritt och trav, hade jag nog lagt bommarna med ca 1 m avstånd. Man får givetvis justera allt eftersom, men korta i såfall hellre avståndet.
Annars brukar jag lägga travbommar till min c-ponny på ca 1-1.10 m, och rida i normal arbetstrav, så att hon får stretcha lite i kroppen.

Liknande trådar

Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
671
Ridning Hej! Jag undrar om någon har tips till mig. Min häst kan bli stressad i ridning och även svår när jag ska hoppa upp på hans rygg. Han...
Svar
9
· Visningar
898
Hästmänniskan Hej alla! Jag har ett litet problem eller vad man ska säga som jag skulle vilja få tips om! Jag har två c-ponnyer. En som jag har haft...
2
Svar
26
· Visningar
2 308
Anläggning Vi har en läggda på ca 2 ha som vi inte använder. Skulle vilja göra någon typ av naturbana där till dottern och hennes ponny. Typ...
Svar
5
· Visningar
454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Böjsena av hos hund
  • Valp/Unghund - klarar 'otroligt' lite (eller?)

Hästrelaterat

• Skoning
  • Medryttartråden

Omröstningar