cavalettiavstånd

C

carran

Skulle behöva lite tips när det gäller avståndet på cavalettibommarna. Har en tinker på 137 cm och en shettis på ca 1m. Ska rida både i skritt och trav över dessa bommar ( ska förstås bara rida den större, lillen ska ledas ) men jag är osäker på avståndet. Nån som kan hjälpa mig?
 
Ska du ha ett avstånd som passar både stor och liten i både skritt och trav, hade jag nog lagt bommarna med ca 1 m avstånd. Man får givetvis justera allt eftersom, men korta i såfall hellre avståndet.
Annars brukar jag lägga travbommar till min c-ponny på ca 1-1.10 m, och rida i normal arbetstrav, så att hon får stretcha lite i kroppen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 217
Senast: WBanna
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
841
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 923
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Radannons Hjälper en vän omplacera en häst. Vacker skimmelvalack, 12 år. Ca 155cm mankhöjd. Har varit riden tidigare i livet, men mest stått...
Svar
0
· Visningar
665
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kön kattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp